Tukar kupon parkir yang belum diguna pada kredit Selangor Smart Parking – 2-3 April, Dewan Sivik MBPJ

Tukar kupon parkir yang belum diguna pada kredit Selangor Smart Parking – 2-3 April, Dewan Sivik MBPJ

Seperti yang pernah dimaklumkan sebelum ini, pembayaran parkir awam di negeri Selangor ditukarkan ke transaksi digital mulai hari ini, 1 April 2022. Justeru, Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) mengumumkan pihaknya sekali lagi bakal menganjurkan program Penukaran Kupon Parkir kepada kredit aplikasi Selangor Smart Parking. Di mana penduduk Petaling Jaya yang memiliki kupon parkir MBPJ yang masih belum digunakan untuk memindahkan lebihan baki yang ada kepada kredit aplikasi Selangor Smart Parking (SSP).

Program ini dijalankan oleh syarikat milikan penuh Kerajaan Negeri Selangor iaitu SSDU Innovation Sdn Bhd (SSDU), yang bakal diadakan pada 2 hingga 3 April ini, dari jam 10 pagi hingga 5 petang bertempat di Dewan Sivik, Petaling Jaya.

Di mana pemegang kupon parkir berkenaan dikehendaki memuat turun aplikasi SSP yang boleh didapati menerusi Google PlayStore, Apple Appstore atau Huawei Store, dan berdaftar dengan SSP sebagai pengguna untuk menukar kupon yang masih belum dipakai berkenaan.

Tukar kupon parkir yang belum diguna pada kredit Selangor Smart Parking – 2-3 April, Dewan Sivik MBPJ

“Kerajaan Negeri ambil maklum mengenai kerisauan rakyat yang masih memiliki kupon parkir yang masih belum digunakan akan terbatal dan mengalami kerugian setelah kita kuatkuasakan penggunaan SSP ini. Justeru, kami memberikan jaminan baki nilai kupon berkenana yang masih belum tamat tempoh boleh dipindah nilai ke akaun SSP masing-masing,” kata Ng Sze Han, exco Selangor yang mengendalikan pengangkutan awam dan majlis perbandaran tempatan negeri.

Walau bagaimana pun, sekiranya anda tidak dapat menghadiri program berkenaan, anda boleh datang terus ke Leading Innovative Technologies & Systems (LITS) at F-4-G, Jalan Multimedia 7/AG, I-City, Shah Alam untuk proses pemindahan baki nilai kupon berkenaan ke aplikasi SSP.

“Selain itu, pengguna juga boleh hadir ke pejabat PBT masing-masing untuk menjalankan proses pindah nilai tersebut dari 1 hingga 30 April 2022. Untuk proses ini, hanya kupon di bawah selian PBT tersebut yang boleh dipindah nilai,” sambung Ng lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required