Geometry E didedah – EV berasaskan Geely dengan gaya lebih moden dan ranggi, motor elektrik 82 PS

Geometry E didedah – EV berasaskan Geely dengan gaya lebih moden dan ranggi, motor elektrik 82 PS

Satu lagi jenama kenderaan elektrik daripada Geely, iaitu Geometry, telah mendedahkan model baru E, yang merupakan sebuah crossover kecil berasaskan Geely Vision X3. Selain daripada itu, ia juga berkongsi asas yang sama dengan EX3 Kungfu Cow.

Melibatkan perubahan luaran dan dalaman yang banyak berbanding Vision X3 dan EX3, Geometry E ini akan diletakkan lebih tinggi dalam pasaran, dan ia mempunyai dimensi 4,006 mm panjang, 1,765 mm lebar, 1,550 mm tinggi dan jarak roda 2,485 mm.

Walaubagaimanapun, kuasanya adalah kurang berbanding dua model tersebut, dan prestasinya tidaklah begitu mengujakan. Mengikut informasi yang didapati daripada Kementerian Industri dan Informasi Teknologi China (dilaporkan oleh beberapa laman termasuk Sina), E cuma mampu menghasilkan kuasa 60 kW (82 PS) daripada motor elektrik tunggalnya.

Sebagai perbandingan, EX3 mampu menghasilkan 10 kW (14 PS) lebih kuasa, dengan jumlah keseluruhan 70 kW (95 PS), dan tork maksimum 180 Nm. Perincian bateri dan jarak gerak masih belum didedah tetapi sebagai rujukan, EX3 menyediakan jarak 322 km dengan setiap caj penuh bateri lithium ion 37 kWh padanya.

Keistimewaan E adalah ia nampak lebih moden dan ranggi, dengan bahagian hadapan yang menggunakan jalur lampu LED nipis di atas, lampu utama di bawah dengan perincian berwarna hijau terang, pembuka pintu sama rata dengan badan serta lampu belakang berbentuk seperti boomerang. Bahagian dalam pula cukup minimalis dengan bentuk rata serta dua skrin yang bersambung.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required