Jejambat Jalan Tun Razak ke Bulatan Kampung Pandan dan MEX kini dibuka untuk laluan trafik

Jejambat Jalan Tun Razak ke Bulatan Kampung Pandan dan MEX kini dibuka untuk laluan trafik

Berita ini mungkin memberikan sedikit kelegaan kepada para pengguna jalan raya yang sering keluar-masuk bandaraya KL. Jejambat atau flyover Jalan Tun Razak yang menghala ke Bulatan Kampung Pandan dan Lebuhraya MEX kini telah pun dibuka.

Laluan tiga lorong sepanjang 2.8 km ini bermula di hadapan Royal Selangor Golf Club dan menghala ke Bulatan Kampung Pandan. Ia juga menghubungkan terus ke Lebuhraya MEX. Jejambat ini baru saja dibuka sejak Sabtu yang lalu dan buat masa ini masih belum direkodkan dalam aplikasi Waze.

Sebelum ini, laluan tersebut memang sering kali sesak biarpun bukan pada waktu puncak, iaitu dari Kedutaan Amerika Syarikat ke tapak pembinaan TRX sebelum ke Bulatan Kampung Pandan.

Menurut Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Shahidan Hassim, jejambat itu juga bertujuan untuk menyediakan akses kepada pemandu yang keluar dari Jalan Bukit Bintang. Tambahnya, terdapat rancangan untuk menghubungkan jejambat itu ke Lebuhraya Setiawangsa-Pantai yang sedang dalam pembinaan.

Projek dengan kos RM492.2 itu telah pun dilancarkan pada Julai 2017 dan sepatutnya siap sepenuhnya dua tahun lalu. Namun ia tertangguh disebabkan beberapa faktor termasuk Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), dan akhirnya ia siap sepenuhnya selepas lima tahun dilancarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required