Rapid KL sediakan Bus Skip Stop Xpress untuk Jalan Ampang – Dari LRT Ampang ke Ampang Park, KLCC

Jalan Ampang antara laluan yang paling sibuk di bandaraya Kuala Lumpur. Jalannya sempit dan banyak selekoh, namun ia tetap menjadi laluan utama untuk orang ramai memasuki pusat bandar. Walau oun ada laluan alternatif iaitu menerusi Lebuhraya AKLEH, tetapi kadar tol mungkin akan menjadi bebanan kos jika digunakan setiap hari.

Justeru, Rapid KL memutuskan untuk memperkenalkan satu lagi perkhidmatan alternatif, yang mungkin mampu menjimatkan masa dan wang anda. Dipanggil Bus Skip Stop Xpress, perkhidmatan percubaan selama tiga bulan bermula 16 Mei lalu dan akan berakhir pada 16 Ogos 2022. Ia digambarkan sebagai perkhidmatan bas untuk komuniti Ampang, di mana bas perantara ini bermula dari stesen LRT Ampang dan hanya akan ke Ampang Park dan KLCC – tidak akan berhenti selain dari destinasi yang disebut ini.

Tambangnya pula hanya RM1.90 sehala dan masa ketibaannya adalah pada waktu pagi dari LRT Ampang dan petangnya pula dari Ampang Park dan KLCC. Anda boleh rujuk jadual di atas untuk waktu perjalanannya.

Jika anda bekerja berhampiran Ampang Park dan KLCC, ternyata perkhidmatan bas ini amat sesuai untuk anda. Jika tidak, terdapat stesen LRT di kedua-dua destinasi. Jadi ia memudahkan perjalanan anda, tidak perlu lelah memandu dalam kesesakan trafik, malah ia juga menjimatkan kos minyak kenderaan dan juga parkir (yang bukan murah kalau di sekitar pusat bandar).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required