Volvo XC40 Recharge Pure Electric 2022 habis terjual di M’sia — pelanggan akan terima model facelift 2023

Volvo XC40 Recharge Pure Electric 2022 habis terjual di M’sia — pelanggan akan terima model facelift 2023

Awal minggu ini, Volvo Car Malaysia (VCM) mengumumkan yang model XC40 Recharge Pure Electric menerima permintaan yang sangat menggalakkan, dengan lebih 400 tempahan diterima sejak pelancarannya pada Mac tahun ini. Dan kini model bagi tahun 2022 yang diperuntukan untuk pasaran tempatan telah pun habis semuanya.

Nampaknya permintaan bagi XC40 sifar emisi ini tidak hanya berhenti di situ; kami difahamkan ada emel daripada VCM kepada pelanggan yang masih ingin menunggu bagi mendapatkan XC40 Recharge Pure Electric itu dipenuhi, disebabkan oleh masalah bekalan yang sedang melanda keseluruhan industri automotif ketika ini.

“Disebabkan kekangan bekalan ini, pengedar sah Volvo Cars telah menjual habis semua unit Volvo XC40 Recharge Pure Electric model tahun 2022 setakat ini. Untuk memastikan pelanggan mendapatkan kereta Volvo mereka segera, kami kini memberi keutamaan kepada tempahan model tahun 2022 yang tidak dapat dipenuhi ketika ini. Untuk itu, pelanggan akan menerima unit model tahun 2023 untuk Volvo XC40 Recharge Pure Electric, yang merupakan versi lebih baru dan facelift berbanding versi yang ditempat,” jelas e-mel berkenaan.

Volvo XC40 Recharge Pure Electric 2022 habis terjual di M’sia — pelanggan akan terima model facelift 2023

Ia juga akan melibatkan perbezaan harga antara model tahun 2022 dan 2023. “Memandangkan kenderaan yang akan anda terima nanti merupakan model facelift dengan teknologi dan ciri terkini daripada Volvo, maka harganya juga berbeza. Pengedar sah Volvo Cars akan menghubungi anda untuk perincian lanjut,” jelas emel berkenaan lagi.

Setakat hujung bulan lalu, VCM memaklumkan telah menapatkan permintaan tempahan dalam talian bagi XC40 Recharge Pure Electric model tahun 2022. Versi facelift 2023 pula, dengan nama jolokan P8, masih kekal dengan angka janaan kuasa yang sama pada 408 PS dan 660 Nm tork dari tetapan dua-motornya. Ia mampu memberikan jarak sehingga 418 km dari bateri 78 kWh.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required