Beli kereta terpakai di Malaysia – bagaimana anda boleh elak kenderaan banjir & perbatuan yang diubah?

Beli kereta terpakai di Malaysia – bagaimana anda boleh elak kenderaan banjir & perbatuan yang diubah?

Membeli kereta terpakai seharusnya menjadi perkara yang ringkas dan mudah, tetapi ia mungkin boleh berubah menjadi perkara sebaliknya. Jika anda bernasib baik, anda akan menemui kenderaan terpakai tanpa sebarang isu dan tidak diusik, namun dalam kebanyakkan masa, ia biasanya tidak seperti itu.

Biasanya pembeli kereta terpakai akan menghadapi pelbagai masalah, melainkan anda benar-benar tahu apa yang anda cari. Antara perkara yang kerap terjadi adalah anda tidak dapat mengenalpasti petanda-petanda, masalah dan juga isu yang berpotensi, yang kebanyakkannya boleh disorokkan pada pandangan mata kasar.

Contohnya, kenderaan yang pernah ditenggelami banjir. Memandangkan kini banyak kereta yang mengalami masalah tersebut akibat banjir kilat yang kerap berlaku kebelakangan ini, ia menjadi kegusaran paling besar terhadap ramai pembeli apabila hendak membeli kereta terpakai, membuatkan mereka tertanya-tanya adakah unit yang menarik minat mereka itu bebas dari kerosakan sedemikian. Lagipun, dengan kerja pembaikan, masalah tersebut boleh disorokkan dari pandangan orang biasa, cukup membolehkan mereka tidak dapat membezakannya dengan kereta tanpa masalah yang sama.

Inilah antara sebab mengapa sekiranya anda membeli kereta terpakai dari pengedar yang mempunyai reputasi, dipercayai, yang mampu memberikan pengesahan keadaan kereta yang bebas dari kerosakan sedemikian, akan memberikan perbezaan yang besar, kerana ia akan menyisihkan sebarang tekaan yang perlu dibuat, dan yang paling penting, kebimbangan anda.

Satu syarikat yang menjanjikan tiada langsung kereta yang pernah ditenggelami banjir dalam inventorinya adalah myTukar. Syarikat ini menggunakan proses dan pemeriksaan yang ketat bagi menjamin kenderaan yang dijual di bawah namanya tidak pernah terlibat dalam banjir.

Ini melibatkan pemeriksaan 160-poin yang ketat, bermula dari memahami keseluruhan sejarah kereta tersebut sehingga kepada pemeriksaan terhadap setiap sudut dan celah di bawah hud – tiada yang ketinggalan bagi memastikan semua kereta adalah bebas dari kemalangan besar dan banjir, supaya anda mendapat pemanduan yang berkualiti.

Pemeriksaan ekstensif 160-poin tersebut termasuk pemeriksaan terhadap enjin, stereng, brek & suspensi, transmisi & klac, luaran & dalaman, serta bawah badan & bawah hud. Jika pembetulan atau pembaikan perlu dibuat, ia akan dibuat oleh myTukar Refurbishment Centre, yang akan memastikan bahawa pembaikan dan penukaran alat ganti dibuat dengan betul bagi membuatkan kereta tersebut baik seperti baru.

Refurbishment Centre yang canggih tersebut menjalankan kerja-kerja yang terperinci dan ketat pada kedua-dua bahagian dalaman dan luaran, termasuk pembetulan badan & cat serta proses perincian & kebersihan, bagi memenuhi standard “myTukar Certified Pre-Owned”. Selepas siap, kenderaan tersebut akan menerima lencana myTukar Certified.

Beli kereta terpakai di Malaysia – bagaimana anda boleh elak kenderaan banjir & perbatuan yang diubah?

Satu lagi isu yang diketahui diamalkan oleh pengedar kereta terpakai adalah mengubah bacaan meter perbatuan, di mana pembeli tidak dapat memastikan perkara ini. Di sini, myTukar menyerlah dengan mengisytiharkan secara terbuka bahawa kereta yang dijual semuanya menunjukkan perbatuan asal. Syarikat tersebut memberikan jaminan bahawa bacaan perbatuan pada semua kereta myTukar Certified tidak diubah, bermaksud apa yang anda lihat pada odometer adalah jarak perjalanan sebenar yang telah dicatatkan oleh kereta tersebut.

Selain itu, syarikat ini juga menawarkan ketenangan fikiran kepada pembeli dengan melengkapkan setiap kenderaan yang dijual dengan waranti dan perkhidmatan percuma, membezakannya daripada pengedar kereta terpakai lain. Kereta terpakai sering dijual dalam keadaan “seadanya”, biasanya tanpa jaminan atau perkhidmatan selepas jualan yang ditawarkan.

Bagaimanapun, semua kereta myTukar Certified didatangkan dengan jaminan lanjutan setahun yang meliputi kedua-dua enjin dan kotak gear, serta servis percuma 2X. Standard untuk setiap kereta yang dijual, ini memberikan ketenangan fikiran kepada pelanggan dan menjadikan pemilikan kereta mereka mudah, kerana kitaran penyelenggaraan kereta dan kerumitan yang datang bersamanya dijaga oleh myTukar.

Selain daripada semua ciri peneraju segmen ini, myTukar juga menawarkan polisi jaminan pulangan wang lima hari jika anda tidak berpuas hati dengan pembelian anda, tanpa sebarang soalan. Semua ini menjadikan pembelian kenderaan daripada syarikat tersebut benar-benar bebas kebimbangan.

myTukar AutoFair 2022 – pembelian tanpa kebimbangan, dengan pelbagai hadiah

Beli kereta terpakai di Malaysia – bagaimana anda boleh elak kenderaan banjir & perbatuan yang diubah?

Jika anda sedang mencari pembelian tanpa kebimbangan, anda boleh hadir ke myTukar Auto Fair 2022 yang berlangsung di myTukar Retail Experience Centre – Plentong, Johor Bahru pada 17 hingga 19 Jun ini. Selain daripada pelbagai jenis kereta untuk dipilih, terdapat juga banyak hadiah disediakan untuk pembeli.

Buat pembelian kenderaan di acara itu dan anda boleh memenangi salah satu daripada 10 pasang tiket tajaan sepenuhnya semua perbelanjaan untuk menyaksikan Liverpool menentang Manchester United di Bangkok. Tempah kenderaan anda selewat-lewatnya pada 19 Jun dan terima selewat-lewatnya pada 30 Jun, jawab kuiz dengan betul apabila anda mendapat panggilan telefon, dan anda mungkin dalam perjalanan ke Thailand untuk menonton perlawanan persahabatan itu. Jika anda mendaftarkan minat anda sebelum acara di sini, anda akan mendapat peluang tambahan untuk bertanding bagi mendapatkan tiket ke perlawanan secara langsung tersebut.

Anda akan menerima tawaran istimewa tambahan apabila anda membeli kereta anda di acara tersebut, seperti kadar faedah pinjaman serendah 1.88% untuk 100 tempahan PERTAMA serta peluang memenangi baucar bernilai sehingga RM1,000 dengan promo Putar & Menang.

Bukan itu sahaja, terdapat juga hadiah cabutan bertuah eksklusif bernilai RM12,000 untuk dimenangi. Ini termasuk iPhone 13, iPad, konsol PlayStation 5, Android SmartTV, vakum robot Xiaomi Mi serta jet air Karcher, vakum Karcher dan mesin kopi Nescafe Dolce Gusto.

Beli kereta terpakai di Malaysia – bagaimana anda boleh elak kenderaan banjir & perbatuan yang diubah?

Selain itu, seperti yang dinyatakan sebelum ini, setiap pembelian myTukar termasuk jaminan lanjutan setahun percuma dan dua janji temu servis percuma. Segala-galanya dari Pemeriksaan Puspakom, pendaftaran JPJ, permohonan pinjaman, hingga urusan insurans diuruskan oleh syarikat. Dan, sekiranya anda menghadapi masalah atau hanya mengubah fikiran anda tentang kenderaan, anda boleh mengembalikannya dengan polisi jaminan wang dikembalikan selama 5 hari syarikat – tiada soalan ditanya.

Anda boleh menukar-beli kereta semasa anda di myTukar Auto Fair 2022 – pakar produk syarikat akan dapat memberikan anda tawaran tukar-beli segera dengan nilai maksimum untuk kenderaan anda pada acara tersebut. Lawat laman web myTukar untuk mula melayar!

Trak makanan akan disediakan pada acara berkenaan, membolehkan pengunjung membeli makanan dan minuman. Prosedur pencegahan Covid-19 akan dilaksanakan – topeng muka perlu dipakai sepanjang masa, tetapi penjarakan fizikal tidak diwajibkan. Krew dan kakitangan acara akan kerap membersihkan keseluruhan tempat serta peralatan dan permukaan yang kerap disentuh seperti kereta, kemudahan kegunaan orang ramai, dan lain-lain untuk memastikan aspek keselamatan dikekalkan.

Maklumat lanjut boleh didapati di laman web rasmi acara myTukar. Datang ke Pameran Auto myTukar 2022 pada 17-19 Jun ini, dari 9.30 pagi hingga 8 malam setiap hari. Anda juga boleh menghubungi kami menerusi:

Telefon : 03-7890 4499
WhatsApp : +6018-2249999
Email: [email protected]

myTukar Retail Experience Centre – Plentong, JB
Jalan Masai Lama,
Taman Perindustrian Plentong
81750 Johor Bahru, Johor.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required