Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC Coupe diperkenal di M’sia — AMG Line, plug-in hybrid, harga dari RM374k

Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC Coupe diperkenal di M’sia — AMG Line, plug-in hybrid, harga dari RM374k

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) hari ini memperkenalkan dua SUV crossover pemasangan tempatan (CKD) terbaru untuk pasaran tempatan, Mercedes-Benz GLC300e Coupe 4MATIC dan juga Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC yang kini diberikan pertambahan kelengkapan.

Bagi Mercedes-Benz GLC300e 4MATIC Coupe yang menggabungkan praktikaliti sebuah SUV dengan rekaan coupe empat-pintu yang lebih sporty. Model ini dijual pada harga RM374,073.67, dan harga berkenaan sah sehingga tamat tempoh pengecualian cukai SST pada 30 Jun 2022.

Sebagai varian tunggal terbaru, GLC 300 e 4MATIC Coupé memanfaatkan enjin 2.0 liter turbocas petrol dengan sebuah motor elektrik yang menghasilkan kuasa gabungan sebanyak 320PS/700Nm. Model ini boleh dikendalikan dalam mod elektrik sepenuhnya dengan jarak 40 km dengan gaya pemanduan sewajarnya.

Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC Coupe diperkenal di M’sia — AMG Line, plug-in hybrid, harga dari RM374k

Antara ciri penting model ini ialah radiator gril bentuk berlian yang bersekali dengan logo Mercedes-Benz. Lampu utama pula menggunakan Multibeam LED yang turut menampilkan ciri Bantuan Lampu Tinggi Adaptif. Versi ini menampilkan penggayaan dan spesifikasi AMG Line dan Night Package, yang antara lain terdiri daripada rim 20-inci AMG lima-jejari berkembar dengan cakera brek yang lebih besar di depan.

Ruang dalaman hadir dengan papan pemuka dengan penampilan yang moden, lengkap dengan kemasan kayu hitam di konsol tengah yang digandingkan dengan perincian aluminium — kemasan dan gaya khas untuk AMG Line. Tidak lupa, pencahayaan suasana yang menyerlah untuk kabinnya. Stereng pula dalam balutan kulit Nappa, manakala kemasan pintu dengan kulit buatan Artico.

Ciri touchpad multifungsi memudahkan lagi operasi kenderaan pada model ini, disampin paparan instrumen yang digital sepenuhnya menampilkan sistem infotainmen Mercedes-Benz User Experience (MBUX).

Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC Coupe diperkenal di M’sia — AMG Line, plug-in hybrid, harga dari RM374k

Dari sudut keselamatan, GLC 300 e 4MATIC Coupé turut dilengkapi ciri Active Lane Keeping Assist, yang membantu pemandu untuk kekal dalam lorong yang sepatutnya ketika membelok. Ia juga menampilkan Blind Spot Assist dan Active Brake Assist untuk membantu pemandu.

Model ini juga ada datang dengan Parking Package dengan kamera 360-darjah dengan penglihatan sekeliling yang baik dan kualiti imej paparan yang baik. Tidak lupa ciri Active Parking Assist
dengan Parktronic, pelindungan kenderaan Urban Guard serta sistem penggera anti-kecurian yang boleh dilihat dari aplikasi Mercedes me di telefon.

Untuk pengecasan, GLC 300 e 4MATIC Coupé datang dengan kabel pengecas untuk domestik sebagai standard. Kabel berkenaan, yang dipanggil kabel Mode 2, membolehkan baterinya dicas melalui soket domestik hingga 1.8 kW (230 V, 1-phase, 8 A) dan sesuai digunakan untuk soket jenis G BS 1363.

Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC Coupe 2022

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required