Polis cari pemandu Honda City guna laluan motosikal di Lebuhraya Persekutuan arah PJ menuju ke Klang

Polis Daerah Petaling Jaya telah mengeluarkan kenyataan pihaknya sedang mengesan pemandu kereta Honda City yang memandu di lorong motosikal di KM 34.1 Lebuhraya Persekutuan arah Shah Alam.

Aksi berkenaan dirakamkan oleh seorang penunggang motosikal dan telah dimuatnaik menerusi akaun pengguna TikTok @call_mezul serta tular di laman media sosial.

Menurut ketua polis daerah ini, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid, laporan polis telah dibuat bagi membolehkan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Kenderaan yang terbabit adalah sebuah kereta Honda City dengan nombor pendaftaran VAG 8183. Dalam kejadian itu tidak membabitkan kemalangan serta kecederaan kepada pengguna jalan raya.

“Pihak polis meminta pemilik atau pemandu kereta dan mana-mana saksi tampil membantu siasatan,” katanya.

Beliau berkata, mereka boleh ke balai polis berhampiran atau menghubungi pegawai penyiasat trafik, Sarjan Ahmad Termizi Abdul Halim di talian 0133752511.

@call_mezul #pdrmmalaysia #jpjnegeriselangor ? bunyi asal – CallMeZUL

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required