Harley-Davidson Nightster tiba di Malaysia – RM94k

Harley-Davidson Nightster tiba di Malaysia – RM94k

Harley-Davidson (H-D) Nightster kini dilancarkan untuk pasaran Malaysia, pada harga RM93,900 tidak termasuk insurans dan cukai jalan. Ia adalah satu model evolusi daripada H-D Sportster, dan didatangkan dengan enjin yang lebih kecil.

Nightster dipacu oleh enjin v-twin Revolution Max baru H-D, dengan kapasiti 975 cc dan mampu menghasilkan kuasa sehingga 90 hp pada 7,500 rpm dan 95 Nm tork pada 5,000 rpm. Enjin v-twin 60 darjah ini datang dengan sistem penyejukan cecair, DOHC dan sistem pemasaan injap boleh ubah.

Motosikal ini dipegang atas jalan melalui suspensi yang terdiri daripada fork Showa Dual Bending Valve (DBV) di hadapan (tidak boleh dilaras), dan dua penyerap hentak di belakang dengan pelarasan pra beban. Brek menggunakan tetapan cakera tunggal 320 mm dengan angkup piston di hadapan, dan cakera 260 mm dengan angkup satu piston di belakang.

Untuk saiz tayar, Nightster dilengkapi dengan rim 19 inci di hadapan dan 16 inci di belakang. Ia tidak dipadankan dengan tayar sports, dan dibalut tayar 100/90 di hadapan dan 150/80 di belakang. Sistem kawalan cengkaman diberikan secara standard, bersama dengan ABS dan pengawal gelinciran roda belakang. Tiga mod tunggangan disediakan, iaitu Road, Sport dan Rain.

Semua lampu motosikal ini adalah LED, sementara untuk paparan informasi, ia menggunakan gabungan meter analog empat inci dengan panel digital LCD di hadapan penunggang. Tangki plastiknya boleh diisi dengan 11.7 liter bahan api, sementara berat keseluruhan pula adalah 218 kg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required