Polis Johor cari 7 Porsche no. pendaftaran Singapura yang memotong secara merbahaya di Kota Tinggi

Polis Johor cari 7 Porsche no. pendaftaran Singapura yang memotong secara merbahaya di Kota Tinggi

Susulan tersebarnya satu video di laman sosial memaparkan sekumpulan kereta sport berjenama Porsche yang kesemuanya mengenakan nombor pendaftaran dari Singapura memotong dengan cara merbahaya di Johor hujung minggu lalu, pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) menerusi Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Tinggi telah mengeluarkan kenyataan bahawa kesemua kenderaan yang muncul dalam video tersebut kini sedang dicari.

Menurut Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Supt. Husin Bin Zamora, kejadian tersebut disahkan berlaku di KM42 Jalan Sungai Rengit-Kota Tinggi arah Kota Tinggi menghala ke Bandar Penawar/Sungai Rengit. Kesemua kereta berkenaan dikesan memandu dan memotong secara merbahaya sehingga boleh menyebabkan kemalangan, tulis kenyataan itu lagi.

Secara keseluruhan sebanyak tujuh buah Porsche dilihat terlibat dalam kejadian tersebut masing-masing dengan nombor pendaftaran SLW3839P, EN403M, SKH3888M, SMG80C, SBA479Z, SMZ986P dan SNF19A.

“Polis Daerah Kota Tinggi memohon kerjasama pemilik kenderaan agar dapat hadir ke Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik, Ibu Pejabat Polis Kota Tinggi bagi membantu proses siasatan. Kes disiasat di bawah Kaedah 6(1) LN166/59 iaitu memotong secara merbahaya,” kata Husin dalam kenyataan tersebut.

Dalam dua video yang tular pada 17 Julai berkenaan, kesemua Porsche tersebut dilihat berkonvoi dan memotong kenderaan yang sedang melalui sebatang jalan dua hala satu lorong di Kota Tinggi, Johor. Sebahagian mereka dilihat memotong di kawasan garis berkembar, malah ada yang memotong tanpa mempedulikan kenderaan yang sedang dipandu dari arah bertentangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required