Proton X50 — Panduan kemasikini ATLAS OS sendiri

Proton X50 — Panduan kemasikini ATLAS OS sendiri

Sistem infotainmen dalam Proton X50 sekarang sudah boleh dikemaskini kepada sistem operais ATLAS (ACO Tech Local Automotive Services), yang mana boleh dilakukan sendiri oleh pemilik tanpa perlu ke pusat servis.

Menurut hantara di laman Facebook Proton, kemaskini berkenaan memberikan rekaan antaramuka pengguna yang lebih lancar untuk selera peribadi, pengalaman arahan suara yang lebih baik dan amaran pintar, pengalaman tunjuk arah yang lebih baik dengan ruang marketplace khas.

Turut disertakan adalah panduan bagaimana untuk kemaskini over-the-air (OTA). Pertama, pengguna sistem operasi Geely Smart Ecosystem (GKUI) yang lama perlu ke menu “Setting” dan klik “System.”

Mesej “Update Available” akan tertera sekiranya kemaskini OTA sudah sedia untuk kenderaan anda, dengan anda perlu klik “GKUI 19” kemudiannya untuk teruskan, diikuti “Speed First” untuk mula memuat turun sistem operasi yang baru.

Selesai yang itu, klik “Install” dan sahkan proses berkenaan dengan menekan “Sure” di mesej yang tertera. Sementara perisian berkenaan diaktifkan, pengguna tidak boleh berinteraksi dengan sistem infotainmen berkenaan dan pastikan enjin kenderaan dihidupkan sehingga proses ini selesai — ia akan mengambil masa dalam 10-15 minit.

Sebaik sahaja kemaskini selesai, head unit akan dihidupkan sendiri dan boleh dilihat sama ada kemaskini terbaru itu sudah sedia dengan masuk ke “Setting” dan klik “System”. Bagi varia Standard dan Executive X50, versi perisiannya akan tertera kod “SW0SXRA0616L5170.00582,” sementara untuk Premium dan Flagship tertulis “SW0SXRA0616H5170.00581”.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required