Hyundai EV peringkat kamasukan mungkin ganti i10, 11 lagi model elektrik di Eropah menjelang 2030

Hyundai EV peringkat kamasukan mungkin ganti i10, 11 lagi model elektrik di Eropah menjelang 2030

Hyundai ketika ini sedang membangunkan kereta elektrik peringkat kemasukan untuk pasaran Eropah, tetapi itu akan mengambil masa sedikit sebelum pengeluaran boleh dilakukan. Ini penjelasan daripada Ketua Pemasaran, Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann kepada Automotive News Europe.

EV peringkat kemasukan yang akan datang dari Hyundai itu akan dijual dalam julat harga sekitar 20,000 euros (RM90,441) bagi model yang mungkin akan menggantikan i10 itu, dan ia juga berada dalam julat harga yang sama dengan beberapa EV kecil daripada Volkswagen Group. Dari pengeluar Jerman itu, model terlibat dibangunkan mengunakan platform kenderaan elektrik MEB Entry, yang turut digunakan untuk model seperti Volkswagen ID. Life.

Kereta bandar lebih sukar di jual untuk keuntungan kerana tahap harganya yang rendah serta cabaran elektrifikasi yang perlu dihadapi untuk kenderaan kecil, jelas Hoffman. Keseluruhannya, Hyundai merancang untuk memperkenalkan 11 lagi EV di Eropah menjelang 2030.

Hyundai EV peringkat kamasukan mungkin ganti i10, 11 lagi model elektrik di Eropah menjelang 2030

Hyundai Ioniq 6 baru saja dilancarkan awal bulan ini, dan unit pertama untuk pelanggan akan tiba di Eropah pada hujung tahun ini. Jualannya pula di Eropah akan dimulakan awal 2023. Ini sebahagian daripada perancangan EV Hyundai yang melibatkan pelaburan 19.4 triliun won (RM65.8 bilion) untuk tujuan elektrifikasi hingga 2030.

Syarikat itu mensasarkan untuk menjual 1.87 juta kenderaan elektrik sepenuhnya sepanjang tempoh itu dan memperkenalkan 17 model di bawah jenama Hyundai dan Genesis, seperti yang dijelaskan oleh CEO Hyundai Motor, Jaehoon Chang ketika forum Hari Pelabur anjuran syarikat itu awal tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required