GALERI: Nissan Serena S-Hybrid Premium Highway Star — MPV 7-tempat duduk pada harga RM163k

GALERI: Nissan Serena S-Hybrid Premium Highway Star — MPV 7-tempat duduk pada harga RM163k

Nissan Serena S-Hybrid facelift baru saja dilancarkan untuk pasaran tempatan awal Julai lalu selepas diperkenalkan di Jepun pada 2019. Dua varian disediakan, iaitu Highway Star pada harga RM149,888 dan Premium Highway Star pada harga RM162,888 atas jalan, tidak termasuk insurans dan termasuk SST. Yang anda lihat di dalam galeri ini adalah versi yang paling tinggi, Premium Highway Star.

Untuk enjin, Serena Hybrid ini masih menggunakan unit MR20DD 2.0 liter empat-silinder suntikan terus petrol dengan kotak gear Xtronic CVT. Enjin ini menjana sebanyak 150 PS pada 6,000 rpm dan 200 Nm tork pada 4,000 rpm, dan dibantu oleh motor elektrik 1.8 kW (2.6 PS) dan 48 Nm motor elektrik untuk pecutan lebih baik. Penggunaan minyak gabungan adalah 14.2 km/l dalam kitaran NEDC.

Untuk bahagian luaran, MPV ini ditampilkan dengan gril Majestic Chrome V-Motion baharu yang lebih bergaya dan nampak agresif, bampar hadapan rekaan baharu dengan kemasan hitam berkilat, lampu utama dengan unit projektor automatik bersama larasan auto dan lampu signitur LED. Ia turut diberikan lampu kabus hadapan dengan lampu nyalaan siang (DRL) dan cermin sisi yang boleh dilaras secara automatik.

GALERI: Nissan Serena S-Hybrid Premium Highway Star — MPV 7-tempat duduk pada harga RM163k

Nissan Serena S-Hybrid 2022 ini turut ditambahkan dengan ciri keselamatan aktif seperti brek kecemasan sendiri (AEB), amaran ketibaan lorong (LDW) dan amaran titik buta (BSW) serta kepekaan trafik lintasan belakang (RCTA).

Ini sebagai tambahan kepada kelengkapan keselamatan aktif lain buat Serena S-Hybrid 2022 yang terdiri daripada bantuan mula mendaki, kawalan kestabilan kenderaan (VDC), kawalan cengkaman, ABS, EBD dengan bantuan brek, cagak ISOFIX untuk barisan kedua tempat duduk. Untuk keselamatan pasif, kedua-dua varian menerima enam beg udara.

Pilihan warna pula terdiri daripada Diamond Black, Tungsten Silver, Brilliant White dan Radiant Red; yang terakhir ini warna yang dikhususkan hanya kepada varian Premium Highway Star.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required