Jaguar F-Type 2022 di Malaysia – 2.0L P300, luaran disemak semula, paparan digital penuh; RM689k

Jaguar F-Type 2022 di Malaysia – 2.0L P300, luaran disemak semula, paparan digital penuh; RM689k

Jaguar Land Rover Malaysia telah memperkenalkan Jaguar F-Type facelift di Malaysia, yang hadir dengan varian 2.0L P300, dan ditawarkan pada harga bermula RM688,800.

F-Type ini dijanakan oleh enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder Ingenium yang mampu menghasilkan kuasa hingga 300 PS dan 400 Nm. Enjin ini dipadankan dengan kotak gear automatik lapan-kelajuan, dengan pacuannya disalurkan ke roda belakang. Ia mampu dipecut dari 0-100 km/j dalam masa 5.7 saat dan kelajuan maksimum boleh dicapai hingga 250 km/j.

Antara perubahan luaran yang dilakukan termasuklah lampu utama LED yang lebih nipis, dengan ditemani lampu nyalaan siang LED tiga-bilah. Hujung hadapannya juga menerima bampar yang direka semula bersama gril yang lebih besar, bersama bonet clamshell baharu.

Selain itu, ia juga diberikan kemasan warna Firenze Red yang menyerlah, juga bersama pakej Black Exterior. Di mana rona hitam menjadi kemasan untuk keliling tingkap, gril hadapan, fender dan lip hadapan.

Untuk bahagian belakang pula, rekaan lampu baharu diinspirasikan dari SUV I-Pace eletrik. Ia juga diberikan roda split-spoke Style 6003 20-inci dibaluti tayar Pirelli P Zero, bersama ciri pilihan termasuk sistem Switchable Active Exhaust secara standard. Selain itu, F-Type juga diberikan roda jejari-10 Style 1036 18-inci dengan kemasan Gloss Sparkle Silver secara standard.

Sistem Switchable Active Exhaust boleh diaktifkan menerusi suis pada konsol tengah untuk mendapatkan ngauman yang lebih padu. Manakala dwi corong ekzos sebelum ini telah digantikan dengan unit segi empat tepat. Selain itu, terdapat juga suis pada konsol tengah untuk membuka boot lid spoiler.

Jaguar F-Type 2022 di Malaysia – 2.0L P300, luaran disemak semula, paparan digital penuh; RM689k

Di dalamnya, F-Type ini diberikan tempat duduk ringan sport, paparan infotainmen InControl Touch Pro 10-inci dengan Apple CarPlay, sistem pendingin hawa zon tunggal dan sistem bunyi Meridian 380 watt. Selain itu, tempat duduk larasan elektrikal 12-hala yang dibaluti material kulit Ebony dan suede turut diberikan.

Ciri baharu untuk bahagian kabin termasuklah kluster instrumen digital penuh, bagi menggantikan unit analog daripada model pre-facelift. Bagi aspek keselamatan dan bantuan pemandu, ia diberikan enam beg udara, paparan keadaan pemandu, bantuan parkir, bantuan kekal lorong, kawalan kelajuan dan kamera undur.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required