Empat pemenang BMW Motorrad GS Challenge 2022 ke Albania untuk GS Trophy “Follow The Trails”

Empat pemenang BMW Motorrad GS Challenge 2022 ke Albania untuk GS Trophy “Follow The Trails”

Hujung minggu lalu telah berlangsung BMW Motorrad GS Challenge 2022, di Putrajaya dengan melibatkan 49 penunggang yang diuji dengan pelbagai teknik serta kemahiran menunggang. Daripada semua yang terlibat, empat telah dipilih sebagai pemenang dengan mendapat hadiah perjalanan yang ditaja sepenuhnya ke Albania untuk “Follow The Trails” BMW Motorrad GS Trophy 2022.

Mereka adalah Niranjan Visuvalingam, Rosmadi Saad, Muhairi Muhammad serta satu-satunya peserta wanita, Elis Suriani Johari. Melalui perjalanan Follow The Trails ini, mereka akan dapat melalui jalan yang sama untuk cabaran GS Trophy, tetapi tidak bertanding.

Pada hari pertama GS Challenge di Putrajaya ini, peserta diuji melalui jalan offroad sepanjang 68 km menggunakan jentera BMW GS mereka sendiri dan dinilai berkenaan kemahiran bukan sahaja untuk menunggang, tetapi juga navigasi dan perkara lain oleh pasukan marshal GS antarabangsa yang diketuai oleh bekas peserta GS Trophy 2016, Faizal Sukree.

Empat pemenang BMW Motorrad GS Challenge 2022 ke Albania untuk GS Trophy “Follow The Trails”

Kemudiannya pada hari kedua, 10 peserta terbaik yang dipilih daripada hari pertama dihadapkan dengan cabaran dalam laluan khusus yang dibuat di tapak acara utama, melibatkan 13 cabaran. Pemenang dipilih berdasarkan kutipan mata tertinggi.

Bercakap dengan ketua BMW Motorrad Asia Tenggara, Miguel Llabres-Pohl, semasa hari kedua cabaran, beliau menekankan bahawa meskipun Follow The Trails bukanlah melibatkan penyertaan langsung dalam pertandingan GS Trophy, kecergasan dan kemahiran menunggang yang bagus adalah mandatori. “Mereka akan ikut laluan yang sama dengan peserta GS Trophy, tujuh hari menunggang, semuanya offroad. Ia bukanlah mudah,” kata Llabres-Pohl.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required