Perkhidmatan tren LRT, MRT, Monorel dan bas Rapid KL mulakan operasi jam 4.30 pagi pada 31 Ogos ini

Rapid KL telah mengumumkan perkhidmatan tren Transit Aliran Ringan (LRT), Transit Aliran Massa (MRT) dan Monorel bakal memulakan operasinya jam 4.30 pagi pada 31 Ogos ini, bagi memberikan peluang kepada warga kota menyaksikan perarakan sempena sambutan Hari Kebangsaan 2022 di Dataran Merdeka.

Selain tren, perkhidmatan bas kendalian Rapid KL juga akan memulakan operasi pada waktu yang sama pada tarikh tersebut.

“Kekerapan tren juga akan ditambah mengikut keperluan semasa operasi. Operasi tren yang diawalkan melibatkan laluan LRT Ampang/Sri Petaling, LRT Kelana Jaya, Monorel KL, MRT Kajang dan MRT Putrajaya. Justeru, warga kota yang ingin ke Dataran Merdeka untuk menyaksikan perarakan sempena sambutan Hari Kebangsaan 2022 digalakkan menaiki pengangkutan awam,” kata Rapid KL menerusi kenyataan yang dikeluarkan.

Memandangkan beberapa jalan utama di sekitar Dataran Merdeka bakal ditutup pada hari berkenaan, seeloknya orang ramai menggunakan pengangkutan awam yang ada sekiranya ingin menyaksikan perarakan tersebut atau pun mahu ke kawasan berhampiran. Tak perlu bersusah payah nak cari parkir atau pun bersesak di jalan raya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required