Pembuli jalan raya dalam kes di NKVE telah ditahan

Pembuli jalan raya dalam kes di NKVE telah ditahan

Dalam perkembangan terbaru, polis telah menahan pemandu Honda City putih yang terlibat dalam kejadian buli jalan raya di NKVE yang tular awal minggu ini.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Mohd Iqbal Ibrahim memaklumkan pemeriksaan oleh Jabatan Siasatan Jenayah IPD Shah Alam mendapati kereta berkenaan didaftarkan di bawah nama seorang wanita yang menetap di KL. Soal siasat wanita berkenaan kemudiannya mendapati, ketika kejadian, kereta itu dipandu oleh bekas teman lelakinya. Suspek, seorang pemandu lori berusia 36-tahun, telah ditahan di perkarangan IPD Shah Alam petang semalam dan akan direman.

Sebelum ini, pengguna Twitter @syats berkongsi rakaman dashcam keretanya ke dalam talian, menunjukkan seorang pembuli jalanan, memandu sebuah Honda City dengan nombor plat WUG 285, dan mendakwa telah mengekori beliau sejauh 3 km dan kemudian memberhentikan keretanya untuk menghalang mangsa. Pelaku juga didakwa terus mengejar selepas itu, dan membaling barang ke arah kereta mangsa.


Video berkenaan juga menunjukkan pemandu City berkenaan memberhentikan keretanya di tengah lebuhraya yang sibuk. Dia kemudiannya keluar kenderaan dan mendekati kereta mangsa, dan berlaku pertengkaran, dengan adanya kata-kata kesat.

Kemudian, penumpang City berkenaan, seorang wanita, turun dari kenderaan. Ketika inilah kereta mangsa beredar dari situasi itu. City kemudiannya mengejar lagi; dapat dilihat isyarat tangan dari pemandu City yang sedang berang dalam video berkenaan.

“Dia terus memaki dan mengejar saya sehinggalah sebelum susur keluar tol Bukit Raja. Ada seorang wanita berusia (saya andaikan ibunya) dan beberapa kanak-kanak dalam kereta ketika kejadian,” ujar @syats.

Kejadian seperti ini tidak perlu berlaku. Bertenang sahaja ketika di jalan raya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required