Yamaha R1 GYTR untuk kegunaan lumba diperkenal di Eropah – banyak kelengkapan seperti jentera WSBK

Yamaha R1 GYTR untuk kegunaan lumba diperkenal di Eropah – banyak kelengkapan seperti jentera WSBK

Yamaha telah memperkenalkan R1 GYTR 2023, iaitu jentera yang sudah sedia untuk kegunaan litar atau perlumbaan, melalui rangkaian pengedar rasmi GYTR Pro Shop mereka di Eropah. Keluar dari kilang, motosikal ini sudah siap dipasang dengan pelbagai aksesori yang dibangunkan melalui pengalaman Yamaha di dalam perlumbaan termasuk WSBK.

Bermula dengan badannya, R1 GYTR dipasang dengan panel glass fibre carbon serba ringan, dan dibiarkan putih supaya boleh dicat sendiri oleh pemilik bersesuaian dengan grafik lumba mereka. Kemudiannya pada bahagian casis, ia dilengkapi dengan pemegang serta peletak kaki jenis lumba, bersama suis on/off enjin, penutup tangki minyak tanpa kunci serta peletak paddock.

Untuk bahagian brek, angkup empat piston dan cakera berkembar 320 mm asal masih dikekalkan, tetapi dipertingkat dengan piston brek besi GYTR, pad brek Brembo Z04, serta hos brek stainless steel GYTR. Untuk pacuan yang lebih cekap, rantai motosikal ini menggunakan saiz 520 spesifikasi lumba, dan dipadankan bersama set sprocket 15/42 secara standard. Pilihan saiz lain juga ada disediakan melalui katalog GYTR.

Sebagai motosikal yang disediakan untuk tunggangan dalam litar, R1 GYTR datang dengan pakej elektronik GYTR, yang termasuk sistem pendawaian lebih ringkas dan ringan, serta unit kawalan enjin (ECU) GYTR yang membolehkan pelarasan terperinci gelungsuran, angkatan tayar belakang, engine braking serta pelbagai lagi. Melengkapi naik taraf ini adalah sistem ekzos lengkap dari Akrapovic.

Sekiranya ini semua masih tidak mencukupi, pemilik juga boleh mendapatkan pakej GYTR Pro, yang memberikan komponen berkualiti tinggi termasuk kit subframe karbon, kit lengan ayun dan tangki bahan api, set cowling karbon, fork Ohlins FGR400, angkup brek Brembo serta sistem elektronik Marelli.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required