Treler bawa kereta baharu Honda terbakar di Lebuhraya PLUS di Pedas, N9, petang semalam

Treler bawa kereta baharu Honda terbakar di Lebuhraya PLUS di Pedas, N9, petang semalam

Empat buah kereta baharu Honda yang diangkut oleh sebuah treler ‘carrier’ musnah dalam kebakaran dalam kejadian yang berlaku di KM 227.2 Lebuhraya Utara-Selatan (arah utara) berhampiran Pedas, Negeri Sembilan, petang semalam.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Rembau, Mohd. Izwan Md Said berkata, sepasukan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Rembau, Kota dan Alor Gajah (Melaka) digerakkan ke lokasi kejadian sebaik sahaja menerima panggilan pada pukul 5.20 petang, laporan Harian Metro.

“Kejadian kebakaran membabitkan ‘carrier’ iaitu treler jenis Scannia yang membawa muatan kenderaan dari arah selatan dan dalam perjalanan menghala ke Pulau Pinang. Treler yang dipandu seorang lelaki berusia 31 tahun itu dikatakan mengalami masalah brek. Bagaimanapun, punca sebenar kebakaran masih dalam siasatan bomba,” katanya.

Beliau berkata, pasukan bomba memadamkan kebakaran dan berjaya mengelak api daripada merebak ke dua lagi kereta. Kejadian tersebut turut menyebabkan kesesakan sepanjang kira-kira tiga kilometer di lokasi kejadian.

“Pihak kami belum mendapat anggaran jumlah kerugian. Kes diambil alih oleh Forensik Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) untuk tindakan siasatan lanjut,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required