Royal Enfield Scram 411 dilancar untuk pasaran M’sia – 411 cc EFI, tiga varian, harga dari RM26,900

Royal Enfield Scram 411 dilancar untuk pasaran M’sia – 411 cc EFI, tiga varian, harga dari RM26,900

Dilancarkan kali pertama di India Mac lalu, Royal Enfield Scram 411 kini sudah tiba di Malaysia dengan tawaran tiga varian, dengan harga bermula RM27,400 untuk Premium, RM27,100 untuk Mid dan RM26,900 untuk Base. Semua harga ini tidak termasuk insurans dan pendaftaran.

Beza antara varian ini cumalah tema warnanya, iaitu Premium datang dalam warna White Flame dan Silver manakala Mid ditawarkan dalam warna Skyline Blue dan Blazing Black, dan Base disediakan dalam pilihan tiga warna iaitu Graphite Yellow, Graphite Red dan Graphite Blue.

Enjin sama seperti Himalayan 411 digunakan pada Scram 411 ini, iaitu unit satu silinder LS-410 dengan sistem suntikan bahan api dan penyejukan cecair, berkapasiti 411 cc, dan mampu menghasilkan kuasa 24.3 hp pada 6,500 rpm dan 32 Nm tork pada antara 4,000 hingga 4,500 rpm.

Penggayaan ala scrambler digunakan pada model ini, dengan suspensi yang tinggi, iaitu fork dengan jarak gerak 190 mm di hadapan dan monoshock dengan jarak gerak 180 mm di belakang, bersama padanan rim 19 inci dan 17 inci serta tayar jenis pelbagai guna.

Kedua-dua brek hadapan dan belakang menggunakan sistem cakera dan datang dengan sistem ABS, sementara tempat duduk pula dijadikan serba empuk untuk menjamin keselesaan pengguna. Bahagian pemegang terletak tinggi dan mudah dicapai penunggang.

Kelengkapan lain yang terdapat pada model ini adalah panel meter gabungan digital dan analog, transmisi lima kelajuan, pemula enjin elektrik, tangki bahan api 15 liter dan berat keseluruhan 185 kg. Pod Royal Enfield Tripper Navigation serta beg barangan dijual berasingan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required