BMW M850i xDrive Coupé MY Edition 2022 – 4.4L V8, Live Cockpit Professional dwi skrin 12.3″; RM1.1 juta

BMW M850i xDrive Coupé MY Edition 2022 – 4.4L V8, Live Cockpit Professional dwi skrin 12.3″; RM1.1 juta

BMW Malaysia telah memperkenalkan varian terkini bagi 8 Series Coupé iaitu M850i xDrive Coupé MY Edition untuk pasaran Malaysia – seperti yang dilihat, ia adalah G15 facelift yang ditayangkan bersama model Convertible (G14) dan Gran Coupé (G16) pada Januari tahun ini.

M850i xDrive ini dipadankan dengan enjin N63 4.4 liter biturbo petrol V8 yang mampu menghamburkan kuasa hingga 530 PS pada 6,000 rpm dan tork 750 Nm dari 1,800 rpm hingga 4,600 rpm. Transmisinya menerusi kotak gear automatik lapan-kelajuan, yang menyalurkan pacuan ke semua roda. Ia membolehkan jentera ini dipecut dari 0-100 km/j dalam masa 3.9 saat dan kelajuan maksima cecah 250 km/j.

Model facelift ini turut diberikan sedikit semakan untuk bahagian hadapan bagi 8 Series, kini ditampilkan dengan gril ‘kidney’ Iconic Glow dengan unit LED yang memberikan “iluminasi ala-air terjun” pada gril, bersama bampar yang dipertingkatkan sebagai sebahagian daripada pakej facelift. Selain itu, M850i ini didatangkan dengan M high-gloss Shadowline dan spoiler belakang M.

Menyerlahkan lagi gayanya dengan kehadiran roda aloi ringan M 20-inci dalam rekaan 895 M Bicolour pada tayar berukuran 245/35 di hadapan dan 275/30 di belakang, perumah brek M Sport dengan kaliper kemasan hitam berkilat.

Di dalamnya, M850i xDrive Coupé MY Edition facelift diberikan paparan kawalan infotainmen besar, kini berukuran 12.3-inci, berpadanan dengan kluster instrumen digital 12.3-inci untuk pemandu. Untuk pemandu dan penumpang hadapan, diberikan tempat duduk M Sport dengan pengudaraan aktif dan kabin juga menerima kemasan M gentian karbon bersama kawalan saduran elektrik.

Selain itu, pakej BMW Individual diberikan dengan ciri upholstery bersama kemasan kulit Merino untuk roda stereng M, M headliner dalam anthracite, tali pinggang keledar M dan aplikasi kaca untuk beberapa elemen kemasan dalaman. Untuk keselesaan, ia diberikan kawalan suhu dwi-zon, pencahayaan ambien dan pintu penutupan-lembut.

Untuk ketersambungan pula, M850i diberikan Connected Package Professional yang merangskumi Intelligent Emergency Call, Teleservices dan Remote Services. Sementara ketersambungan telefon pintar oleh Apple CarPlay dan Android Auto; selain diberikan sistem bunyi sekeliling Bowers & Wilkins Diamond.

Sistem bantuan pemandu dalam M850i untuk Malaysia termasuklah Driving Assistant Professional yang merangskumi amaran ketibaan lorong, amaran menukar lorong, amaran pelanggaran hadapan, amaran trafik lintasan belakang, amaran pelanggaran belakang, info had kelajuan, bantuan kawalan lorong dan stereng, bantuan berhenti kecemasan, bantuan had kelajuan automatik, bantuan tukar lorong dan amaran trafik lintasan hadapan.

Ia turut diberikan Parking Assistant Plus yang terdiri daripada Active Park Distance Control Reversing Assistant, Lateral Parking Aid, Remote 3D View Perakam Pemanduan, Sistem Pandangan Sekeliling dan perakam anti-kecurian.

Untuk BMW M850i xDrive MY Edition, warna yang ditawarkan bagi pasaran Malaysia adalah
BMW Individual Frozen Pure Grey Metallic dan BMW Individual Frozen Tanzanite Blue Metallic. Ia boleh dipadankan dengan kemasan kulit Merino dengan pilihan warna sama ada hitam, Cognac, Ivory White, Night Blue, Tartufo dan Fiona Red.

Coupé mewah terkini jenama ini ditawarkan pada harga RM1,102,800 atas jalan tanpa insurans dengan BMW Service dan Repair Inclusive, bersama cukai jualan dan perkhidmatan (SST). Pemilik M850i xDrive MY Edition akan menerima waranti lima-tahun, perbatuan tanpa had dengan penyelenggaran berjadual percuma, akses kepada bantuan tepi jalan BMW dan talian kemalangan, BMW Group Loyalty+ Mobile App dan kad BMW Privileges serta BMW Service Online.

BMW M850i xDrive Coupé MY Edition 2022

BMW M850i xDrive Coupé facelift G15 2022

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required