Papan tanda kecil SUKE lulus piawaian, namun sudah dicabut untuk diganti dengan yang lebih praktikal

Papan tanda kecil SUKE lulus piawaian, namun sudah dicabut untuk diganti dengan yang lebih praktikal

Berikutan maklum balas orang ramai yang tular di media sosial menunjukkan papan tanda di Lebuhraya Bertingkat Sungai Besi-Ulu Kelang (SUKE) disifatkan terlalu kecil baru-baru ini, pemaju lebuhraya berkenaan iaitu Projek Lintasan Sungai Besi-Ulu Klang Sdn Bhd hari ini mengeluarkan kenyataan bahawa ke semua papan tanda yang dipasang adalah mengikut piawaian yang ditetapkan dan telah mendapat kelulusan daripada Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM).

Anak syarikat Kumpulan Syarikat Projek Lintasan Kota Holdings Sdn Bhd (PROLintas) itu menyatakan bahawa papan-papan tanda yang dipasang di tengah-tengah cabang simpang dan bersaiz kecil tersebut hanyalah papan tanda tambahan, dan merupakan inisiatif yang diambil pihak perunding dilantik dan syarikat.

Papan-papan tanda tambahan dengan saiz kecil berkenaan direka dengan mengambil kira kekangan kawasan, manakala papan-papan tanda utama dengan saiz besar sememangnya telah dipasang pada gantri yang terletak di setiap 250 meter sebelum persimpangan bercabang.

Namun susulan maklum balas dan pandangan orang ramai yang diberikan di media sosial, syarikat tersebut menyatakan bahawa ia memutuskan untuk mencabut papan tanda tambahan itu dengan serta merta agar tidak mengelirukan pengguna lebuh raya berkenaan.

“Bahagian operasi Lebuhraya SUKE komited untuk terus menambah baik perkhidmatan disediakan serta sedang mereka bentuk papan tanda tambahan baharu yang lebih praktikal dan dijangka siap dalam masa terdekat tertakluk kepada kelulusan pihak bekuasa.

“PROLintas juga ingin menegaskan bahawa struktur binaan Lebuhraya SUKE adalah selamat dan mengikut piawaian yang telah ditetapkan serta menerima kelulusan yang sewajarnya seperti yang tertakluk dalam Perjanjian Konsesi (CA). Sekali gus menyangkal dakwaan terdapat bahagian lebuh raya yang sudah beroperasi tidak selamat untuk digunakan,” jelas syarikat tersebut dalam kenyataan yang dikeluarkan.

PROLintas turut menyatakan bahawa ia menghargai dan menggalakkan pengguna untuk menyampaikan pandangan dan maklum balas demi memastikan perkhidmatan yang disediakan di Lebuhraya SUKE terus berada pada tahap yang terbaik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required