DBKL teliti beberapa kawasan lain di sekitar ibu kota sebagai lokasi bebas kenderaan seperti Jalan TAR

DBKL teliti beberapa kawasan lain di sekitar ibu kota sebagai lokasi bebas kenderaan seperti Jalan TAR

Susulan kejayaan penutupan Jalan Tuanku Abdul Rahman (Jalan TAR) pada setiap Ahad sejak 28 Ogos lalu, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sedang meneliti beberapa kawasan lain di ibu kota untuk dijadikan sebagai lokasi bebas kenderaan.

Antara lokasi yang dilihat berpotensi untuk mewujudkan kawasan pejalan kaki di tengah bandar adalah di sekitar Bukit Bintang, menurut Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Jalaluddin Alias.

“Selepas Jalan TAR, kita bercadang untuk melaksanakannya di sekitar Hotel Federal kerana kawasan itu ialah lokasi tumpuan pejalan kaki. Bagaimanapun, kita masih dalam sesi libat urus dengan pihak berkepentingan serta orang awam dan sekiranya berjaya, perkara itu akan diumumkan nanti,” katanya seperti yang dilaporkan Bernama.

Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Mahadi Che Ngah pula berkata pihaknya menerima maklum balas positif daripada semua pihak termasuk peniaga dan orang awam berhubung penutupan Jalan TAR pada setiap Ahad.

“Oleh itu, kita merancang untuk membawa lebih banyak program dan aktiviti untuk menjadikan tempat itu lebih meriah. Perkara ini bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilaksanakan, jadi kita perlu mendapatkan maklum balas orang ramai bagi menyelesaikan sebarang masalah yang mungkin timbul selepas itu,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required