Diskaun saman trafik pada 4 Okt di Uitm Shah Alam

Diskaun saman trafik pada 4 Okt di Uitm Shah Alam

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) bakal menawarkan diskaun saman trafik sebanyak 50% pada 4 Oktober 2022 (Selasa) pada jam 8 pagi hingga 10 malam sempena dengan Program Idea Bina Negara. Acara yang berlangsung di Dewan Agung Tuanku Canselor (DATC) dan Padang Kawad, UiTM Shah Alam pada tarikh berkenaan turut menyediakan kaunter khas bagi pembayaran saman trafik yang dikendalikan oleh PDRM.

Walau bagaimana pun, pengurangan saman trafik ini tidak ditawarkan bagi kesalahan kemalangan, memotong secara merbahaya, menggunakan lorong kecemasan, tidak mematuhi isyarat lampu merah dan memotong di garisan berkembar.

Selain itu, ia juga membabit kesalahan yang dikategorikan tidak boleh dikompaun (NC), kesalahan yang berstatus perbicaraan di mahkamah, kesalahan berkaitan kenderaan berat, dan kesalahan ubahsuai ekzos kenderaan.

Turut dimaklumkan bahawa tawaran diskaun saman terbabit hanya terpakai sempena acara terbabit sahaja. Jadi orang ramai yang mempunyai tunggakan saman trafik boleh melunaskan bayaran di tapak karnival tersebut sahaja jika mahu menikmati diskaun berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • We hope PDRM will allow us to pay via My Bayar system website, as event is on Tuesday not everyone is free to go there psychically and make payment as some of us have to work thank you

    Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 0
  • Agnes on Oct 06, 2022 at 10:57 am

    Kindly update me any coming discount for PDRM

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Samsol Kamal b Jaaffar on Oct 21, 2022 at 9:47 pm

    sy baru menerima notis saman (21.10.22) bagi saman bulan Mac. Harap ada lg diskaun saman selepas ini untuk saya lunaskan bayaran saman saya.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required