Italjet Dragster 125 dan 200 dipertonton untuk pasaran Malaysia – harga anggaran RM30k dan RM35k

Italjet Dragster 125 dan 200 dipertonton untuk pasaran Malaysia – harga anggaran RM30k dan RM35k

Sebelum dilancarkan secara rasmi Sabtu ini, Chear Global telah membuat pra tonton awal Italjet Dragster untuk pasaran Malaysia. Model ini akan ditawarkan dalam dua versi, iaitu Dragster 125 dan Dragster 200, dengan harga yang dijangkakan berada sekitar masing-masing RM29,800 dan RM34,800.

Perbezaan antara dua model ini hanya pada kapasiti enjin satu silinder penyejukan udara dengan sistem suntikan bahan apinya, iaitu Dragster 125 menggunakan kapasiti 124 cc manakala Dragster 200 berkapasiti 181 cc. Kuasanya masing-masing adalah 9.2 hp/10.5 Nm dan 17.2 hp/15.5 Nm.

Enjin ini dipadankan bersama transmisi automatik dengan sistem tali sawat, untuk menghantar kuasa kepada roda belakang yang menggunakan rim 13 inci, sementara rim hadapan menggunakan saiz 12 inci. Tayarnya masing-masing adalah bersaiz 140/70 dan 120/70.

Untuk suspensi, Dragster 125 dan 200 ini menggunakan tetapan unik, di mana bahagian hadapannya dipasang dengan sistem lengan sebelah (seperti front yoke) yang dipadankan bersama penyerap yang boleh dilaras untuk mampatan dan pra beban sementara bahagian belakang menggunakan monoshock dengan pelarasan pra beban.

Panel badan skuter ini adalah ringkas, dengan banyak bahagian yang terdedah, sementara semua lampunya menggunakan unit LED. Kelengkapan lain yang disediakan adalah termasuk tangki bahan api sembilan liter, ABS dual-channel, angkup brek Brembo depan dan belakang, serta tinggi tempat duduk 770 mm. Berat keseluruhan Dragster adalah 140 kg.

GALERI: Italjet Dragster 125

GALERI: Italjet Dragster 200

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required