Mercedes-Benz Malaysia dan Minsoon Star lancar Autohaus baharu bernilai RM20 juta di Seremban

Mercedes-Benz Malaysia dan Minsoon Star lancar Autohaus baharu bernilai RM20 juta di Seremban

Minsoon Star (sebelum ini dikenali sebagai Minsoon Credit), bersama Mercedes-Benz Malaysia, telah pun melancarkan Mercedes-Benz Autohaus baharu yang terletak di Seremban 2.

Menampilkan konsep peruncitan mewah Mercedes-Benz terkini, fasiliti bernilai lebih RM20 juta ini terletak di kawasan seluas 136,070 kaki persegi. Dikendalikan oleh 50 pekerja, fasiliti ini menempatkan bilik pameran seluas lebih 13,149 kaki persegi yang boleh mempamerkan 10 kereta, serta turut menampilkan Star Lounge dan seksyen jualan cenderahati rasmi termasuk aksesori, pakaian dan sebagainya.

Sementara itu, ruang penyelenggaran pula meliputi satu per tiga daripada keseluruhan kawasan iaitu berkeluasan 17,431 kaki persegi yang boleh mengendalikan sehingga 700 kereta sebulan. Selain penyelenggaran biasa, perkhidmatan alignment dan balancing, diagnosis dan baik pulih elektrikal, mengecat, lapisan cermin gelap, tuntuntan insurans dan waranti.

Untuk menambah kemudahan dan keselesaan pelanggan, Mercedes-Benz Autohaus Seremban ini turut menawarkan penyelenggaran ekspres, tempahan pintu-ke-pintu termasuk kemudahan menghantar kenderaan termasuk unit pandu uji ke lokasi yang dipinta pelanggan. Selain itu, pengecas pantas EV turut disediakan di Autohaus baharu ini.

“Kami ingin mengucapkan tahniah kepada Minsoon Star di atas pembukaan Autohaus baharu mereka dan terima kasih atas komitmen bersama mereka untuk mentafsir semula pengalaman jenama mewah yang sinonim dengan Mercedes-Benz. Kami sentiasa bekerjasama dengan rakan pengedar kami untuk mengembangkan konsep runcit mewah jenama sambil memastikan jangkaan, keperluan dan permintaan pelanggan kami dipenuhi,” kata Sagree Sardien, presiden dan CEO Mercedes-Benz Malaysia dan ketua serantau bagi Asia Tenggara II.

Jim Tan dari Minsoon Star pula berkata, “Seremban mempunyai populasi yang semakin meningkat dan bandar yang berkembang pesat dengan komuniti yang mewah, dan kami percaya bahawa ia merupakan lokasi yang sesuai untuk kami melayani pelanggan kami di wilayah ini. Kami adalah satu-satunya pengedar jualan dan servis Mercedes-Benz yang sah di Negeri Sembilan sejak 1968 dan kami berbangga mempamerkan Autohaus baharu kami yang mempamerkan konsep runcit mewah terkini jenama itu untuk pelanggan kami.”

Minsoon Star Seremban Autohaus terletak di No. 336, Jalan Haruan 2, Taman Perindustrian Oakland, 70300 Seremban, Negeri Sembilan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required