Pelumba maut akibat kemalangan dalam perlumbaan drag Battle of the Kings 2022 di Terengganu

Pelumba maut akibat kemalangan dalam perlumbaan drag Battle of the Kings 2022 di Terengganu

Seorang pelumba drag, Muhamad Hafez Jamal Jamaludin atau dikenali sebagai Apeh Jamal maut sewaktu menyertai perlumbaan drag Battle of The Kings (BOTK) 2022 di Litar Permotoran Terengganu, Gong Badak sebentar tadi.

Mangsa meninggal dunia akibat kecederaan parah selepas kereta lumba yang dipandunya hilang kawalan lalu terbabas merempuh pokok di tepi litar.

Penganjur BOTK 2022, MUSC Motorsport yang mengeluarkan kenyataan menerusi laman sosial Facebook rasminya berkata, akibat kemalangan maut berkenaan, siri perlumbaan yang sepatutnya berakhir esok ditamatkan serta-merta hari ini dan akan ditangguhkan ke suatu tarikh lain, bagi menghormati mangsa dan keluarga.

Beberapa rakaman video dan foto kejadian berkenaan turut tular di laman media sosial. Al-Fatihah buat mangsa dan salam takziah untuk keluarganya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required