Volkswagen ID.4 EV dipertontonkan di M’sia – pesaing Ioniq 5 dan EV6 yang bakal dilancar tidak lama lagi

Volkswagen ID.4 EV dipertontonkan di M’sia – pesaing Ioniq 5 dan EV6 yang bakal dilancar tidak lama lagi

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) sedang mempertontonkan SUV semua-elektrik ID.4 dalam acara Volkswagen Fest 2022 yang dilangsungkan sehingga esok di Sentul Depot, Kuala Lumpur. Buat masa ini, SUV terbabit sedang diuji di negara kita, dan menurut Pengarah Urusan VPCM Erik Winter, pihaknya bekerja keras untuk membawanya ke pasaran tempatan “secepat mungkin”.

EV yang dipertontonkan di sini ialah varian ID.4 Pro Performance, yang menampilkan motor elektrik 204 PS yang menjanakan roda belakang (0-100 km/j dalam 8.5 saat), bateri lithium-ion 77 kWh dan boleh dipacu sehingga jarak 519 km dengan pengecasan penuh mengikut ujian kitaran WLTP. Ia mengambil masa 7.5 jam untuk mengecasnya dengan pengecas AC 11 kW dan hanya 38 minit (status pengecasan dari 5%-80%) dengan DC berkapasiti 125 kW.

Klik untuk besarkan

Antara ciri kelengkapan yang diberikan pada kereta yang dipamerkan ini termasuklah aloi 19-inci, lampu utama matrix LED, lampu belakang LED 3D, Dynamic Chassis Control (DCC) dan sistem bantuan pemanduan aktif termasuk brek kecemasan sendiri (AEB), kawalan kelajuan adaptif (ACC) dengan fungsi stop and go, Bantuan Perjalanan, Bantuan Lorong dan Bantuan Kecemasan.

ID.4 berukuran 4,584 mm panjang, 1,852 mm lebar dan 1,636 mm tinggi dengan jarak roda 2,765 mm. Sebagai perbandingan, saiznya lebih kurang sama dengan Hyundai Ioniq 5 dan Kia EV6, pesaingnya yang telah pun berada di pasaran Malaysia dan dijual pada harga antara RM208k dan RM301k.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required