Kereta Proton yang dijual menerusi program PCPO kini dapat waranti lanjutan satu-tahun oleh Allianz

Kereta Proton yang dijual menerusi program PCPO kini dapat waranti lanjutan satu-tahun oleh Allianz

Kenderaan Proton yang dijual menerusi program Pra-Milik Bertauliah Proton (PCPO) kini didatangkan dengan waranti lanjutan satu-tahun yang dijamin oleh Allianz General Insurance berkuatkuasa serta merta, seperti mana yang diumumkan oleh pengeluar kereta ini.

Tempoh lanjutan waranti ini meliputi bahagian enjin dan transmisi yang didapati rosak di bawah penggunaan biasa untuk 25,000 km pertama atau 12 bulan dari tarikh atau pembelian – pembaikan dan penggantian dikendalikan oleh pembekal waranti.

“Proton ingin mengalu-alukan Allianz sebagai rakan kongsi insurans dalam usaha kami untuk memberikan jaminan tambahan kepada pelanggan. Dengan jaminan lanjutan, pemilik kenderaan PCPO dilindungi daripada kos yang tidak dijangka akibat kegagalan mekanikal untuk bahagian enjin dan transmisi,” kata Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Tambahnya lagi, “Dengan jumlah jualan Proton yang meningkat sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kami telah melihat peningkatan yang sama dalam transaksi jual beli atau tukar beli. Oleh itu, dengan mengutamakan kepuasan pelanggan, kami ingin memberi jaminan kepada pelanggan kami untuk memastikan pemilikan kenderaan PCPO adalah pengalaman yang memuaskan dan setanding dengan jenama lain.:

Sejak penubuhannya pada 2019, unit Pengurusan Kereta Terpakai (UCM) Proton telah mempunyai 36 cawangan yang menjual kenderaan PCPO dalam negara. Di mana kenderaan yang dijual di bawah program PCPO akan menjalani pemeriksaan menyeluruh 201 mata dan dijamin bebas daripada sebarang kerosakan banjir atau kemalangan besar. Selain menikmati jaminan lanjutan satu tahun yang meliputi enjin dan transmisi, pelanggan juga mendapat sekali perkhidmatan servis asas yang percuma selepas enam bulan dari tarikh pembelian.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required