Setel perkenalkan ciri bantuan auto baharu – jump-start, penukaran bateri, servis tunda kenderaan

Setel perkenalkan ciri bantuan auto baharu – jump-start, penukaran bateri, servis tunda kenderaan

Pengguna Setel kini boleh mengakses ciri bantuan auto baharu yang menyediakan perkhidmatan atas permintaan sekiranya berlaku kecemasan terhadap kenderaan yang dipandu. Ditawarkan menerusi aplikasi Setel, perkhidmatan terbabit termasuk penggantian bateri kenderaan, jump-start, penukaran tayar, bantuan mengisi minyak (sekiranya kenderaan anda kehabisan minyak), nyah-kunci kenderaan (sekiranya kenderaan anda terkunci sendiri sedangkan anda tidak berada di dalamnya) dan tunda kenderaan.

Perkhidmatan ini disokong oleh Bateriku.com, yang merupakan rakan kerjasama pertama Setel untuk ciri bantuan auto, Sama seperti pengisian minyak di stesen Petronas, setiap transaksi yang diselesaikan menerusi ciri baharu ini turut membolehkan pengguna Setel menerima mata ganjaran Mesra yang boleh ditebus dalam bentuk pengisian minyak atau pun ganjaran lain.

Ciri bantuan auto ini dipaparkan di muka utama pada aplikasi Setel, dan apabila butang pada skrin ditekan, senarai perkhidmatan akan terpapar.Selepas memilih perkhidmatan yang diperlukan, anda akan diminta untuk nyatakan lokasi kenderaan, dengan pilihan informasi tambahan termasuk warna kenderaan anda dan sebagainya.

Selain itu, anda juga diminta untuk memasukkan nombor pendaftaran kenderaan dan selepas memperoleh pengesahan, juruteknik akan segera ditugaskan ke lokasi anda. Jika memilih penukaran bateri, anda juga dikehendaki memasukkan data mengenai model dan tahun buatan kenderaan anda untuk sistem menyediakan senarai bateri yang bersesuaian.

“Setel menyasarkan untuk menjadi teman kepada pemandu dengan menawarkan ekosistem perkhidmatan mobiliti untuk menyelesaikan keperluan mereka. Ciri bantuan kenderaan melengkapkan perjalanan pemandu dengan akses kepada keperluan keselamatan di hujung jari mereka. Perkongsian dengan Bateriku.com mempercepatkan bantuan yang diperlukan apabila pengguna Setel terkandas, meminimumkan kesan daripada situasi yang boleh menimbulkan tekanan,” kata Mazlin Erawati Ab Manan, CEO Setel.

“Dengan peningkatan bilangan kenderaan di jalan raya, adalah penting bagi Bateriku.com untuk menjadikan perkhidmatan bantuan di tepi jalan mudah diakses oleh pemandu di seluruh negara melalui penyepaduan API dengan platform seperti aplikasi Setel,” kata Azarol Faizi Zakaria Ansari, CEO Bateriku.com.

Tambahnya lagi, “Bateriku.com telah memberi perkhidmatan kepada hampir satu juta pelanggan di seluruh negara dan kejayaan ini dicapai melalui ekosistem inklusif juruteknik gig (BHero), usahawan (BPpreneur), rakan kongsi (BBuddy) dan kehadiran di lebih 130 cawangan fizikal. Kami berbesar hati untuk menawarkan penyelesaian bantuan tepi jalan kami di seluruh negara terus kepada pengguna Setel dan kami komited untuk memberikan pengalaman pelanggan yang hebat pada setiap masa.”

Jika anda masih belum memuat turun Setel, kami akan lebih menghargai sekiranya anda menggunakan kod rujukan kami “5h9f3”.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required