Laluan dari PJ ke Bangsar-Jln Maarof melalui SPRINT ditutup mulai 29 Oktober 2022 hingga Mac 2023

Laluan dari PJ ke Bangsar-Jln Maarof melalui SPRINT ditutup mulai 29 Oktober 2022 hingga Mac 2023

Lingkaran Trans Kota Sdn Bhd, syarikat pengendali bagi Lebuhraya Sistem Penyuraian Trafik KL Barat (SPRINT) telah memaklumkan bahawa laluan ke kanan untuk kenderaan dari Petaling Jaya ke Jalan Maarof menghala ke Bangsar di Persimpangan Maarof akan ditutup bermula 29 Oktober 2022.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan penutupan itu bertujuan memberi laluan kepada kerja perobohan dan pembinaan jejambat sedia ada di Jalan Johar di Bangsar yang dijangka siap pada bulan Mac 2023.

Sepanjang penutupan laluan berkenaan, kenderaan akan dilencongkan ke kiri melalui Jalan Johar – Jalan Beringin – Jalan Damanlela – Jalan Damansuria – SPRINT menghala ke Petaling Jaya dan seterusnya ke kanan menggunakan jalan susur baharu di hadapan projek pembinaan Pavilion.

Klik untuk besarkan

Selain itu, para pengguna jalan raya yang melalui laluan berkenaan juga disaran mengikut jalan alternatif seperti mana yang dicadangkan.

Bagi yang dari Damansara Link ke Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP), boleh melalui Penchala Link-Jalan Duta, Jalan Tuanku Abdul Halim dan Jalan Kuching.

Manakala yang ingin ke Jalan Duta dari Damansara Link, boleh menggunakan Jalan Tuanku Abdul Halim dan Jalan Kuching. Dari Damansara Link ke Kerinchi Link pula, laluan alternatif adalah FHR2-Jalan Syed Putra dan Jalan Kinabalu. Sementara itu, dari Damansara Link ke Jalan DAB, boleh melalui Jalan Universiti, FHR2-Jalan Syed Putra dan Jalan Kinabalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required