KTMB sedia perkhidmatan tren tambahan khas PRU15

KTMB sedia perkhidmatan tren tambahan khas PRU15

Menjelang Pilihanraya Umum Ke-15 (PRU15) yang bakal berlangsung pada 19 November nanti, Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) mengumumkan tambahan perkhidmatan tren yang akan bermula pada 18 hingga 20 November 2022. Bagi memudahkan anda untuk merancang perjalanan ke pusat mengundi, berikut laluan yang terlibat.

Pada 18 November, perkhidmatan tren khas akan berlepas dari KL Sentral pada 3.40 pm dan dijangka tiba di Tumpat, Kelantan pada 7.40 pagi hari berikutnya. Pada 20 November, perkhidmatan tren khas akan berlepas dari Tumpat pada jam 5.10 petang dan dijangka tiba di KL Sentral pada 11.26 pagi hari berikutnya.

Sebagai tambahan kepada perkhidmatan berkenaan, akan ada lapan lagi perkhidmatan tambahan bagi ETS yang akan disediakan antara 18-20 November untuk penumpang dari KL Sentral ke Padang Besar, Padang Besar ke KL Sentral dan Butterworth ke KL Sentral.

KTMB memaklumkan, sejumlah 716 tiket akan ditawarkan bagi perkhidmatan tren khas ini, dan 2,520 tiket bagi tambahan tren ETS. Tiket akan mula dijual pada 2 pm hari ini.

Tiket boleh dibeli melalui aplikasi KTM Mobile (KITS) atau laman web KTMB. Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi pusat panggilan KTMB di talian 03-22671200.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required