Honda Malaysia buka pusat 3S terbesar di Kuching

Honda Malaysia buka pusat 3S terbesar di Kuching

Honda Malaysia telah pun membuka pusat 3S baharu yang terletak di Lot 13105, Sec 65, KTLD, Jalan Tun Abdul Rahman Yaakub, Kuching, Sarawak dan dikendalikan oleh Northmont Capital Sdn. Bhd. Ia disasarkan dapat memberikan kemudahan yang lebih optimum bagi para pelanggan Honda yang menetap di bandar berkenaan dan kawasan sekitarnya.

Menelan belanja sebanyak RM15 juta, pusat 3S Honda yang baharu ini berada dalam bangunan seluas 2,339 meter persegi dalam kawasan berkeluasan 4,711 meter persegi, menjadikannya sebagai pusat 3S terbesar di Sarawak. Ia menempatkan 12 petak penyelenggaraan, tiga petak membaiki am dan satu petak servis tayar, dengan keseluruhannya mampu menyelenggara sehingga 50 unit kereta sehari.

Selain itu, ia turut menempatkan ruang lounge yang selesa untuk para pelanggan, di samping kemudahan WiFi secara percuma dan sudut permainan kanak-kanak. Bukan itu sahaja, pusat 3S baharu ini turut menyediakan kemudahan memperbaharui cukai jalan dan perlindungan insurans, perkhidmatan mencuci kereta, servis pendingin hawa kenderaan, servis pejajaran dan pengimbangan tayar dan beberapa lagi kemudahan untuk para pelanggan.

Pengarah Urusan dan CEO Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura berkata, “Tahun ini Malaysia Timur (Sabah dan Sarawak) telah mencatatkan prestasi jualan yang memberangsangkan, dan menyumbang 5% untuk jumlah jualan syarikat dari Januari hingga September 2022. Daripada 5% sumbangan jualan tersebut, Sarawak merupakan penyumbang tertinggi dengan 3%.

“City merupakan model yang paling dicari di Sarawak, menyumbang 22% kepada jumlah jualan negeri di wilayah ini. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pelanggan Honda di Malaysia Timur atas kepercayaan dan sokongan mereka terhadap jenama Honda.”

Tambah beliau lagi, setakat ini, Sarawak merekodkan hampir 40,000 penyelenggaraan, iaitu meningkat 17% berbanding tahun 2021. “Justeru, pembukaan pusat 3S baharu ini adalah tepat pada masanya untuk memenuhi permintaan dan keperluan pelanggan yang semakin meningkat. Saya yakin ia dapat menyediakan perkhidmatan selepas jualan yang dipertingkatkan kepada pelanggan kami di Kuching dan seterusnya meningkatkan kepuasan pelanggan,” sambungnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required