Program PJ Car Free Day pada 6 November 2022 – jalan ditutup dari jam 6 pagi hingga 2 petang

Program PJ Car Free Day bakal berlangsung pada Ahad ini, 6 Npvember 2022, di Laman MBPJ, Seksyen 52. Ini bermakna terdapat beberapa jalan di sekitar bandaraya PJ akan ditutup, untuk menjayakan acara ini, di mana orang awam boleh melakukan pelbagai aktiviti di atas jalan raya tanpa sebarang kerisauan.

Acara berkenaan akan berlangsung dari jam 6 pagi hingga tengahari. Tetapi penutupan jalan akan dilaksanakan dari jam 6 pagi hingga 2 petang. Jalan Yong Shook Lin akan ditutup sepenuhnya dari laluan trafik sepanjang tempoh itu.

Salah satu aktiviti yang bakal berlangsung sepanjang PJ Car Free Day ialah DASH Hero Run, acara larian dan beberapa jalan akan ditutup iaitu Jalan Selangor – Jalan Penchala – Bulatan Penchala, Jalan Padang 4/48 – Bulatan Assunta Jalan Selangor, dan Bulatan Selangor.

PJ Car Free Day diilhamkan dari KL Car Free Morning yang dilangsungkan di pusat bandar Kuala Lumpur. Tetapi acara di KL hanya terhad untuk larian, berbasikal dan skating. Bagi versi PJ pula, lebih banyak acara dianjurkan. Selain DASH Hero Run, antara acara menarik yang boleh disertai ialah fun fair, pertandingan permainan tradisional (congkak, batu seremban, boling kelapa dan banyak lagi), busking, pemeriksaaan kesihatan secara percma dan macam-macam lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required