ACE 2022: Volvo pamerkan barisan model terkini — varian Volvo XC60, XC40, S60, V60 dan banyak lagi

ACE 2022: Volvo pamerkan barisan model terkini — varian Volvo XC60, XC40, S60, V60 dan banyak lagi

Ruang pameran Volvo di ACE 2022 menampilkan barisan kenderaan yang menarik dan penawaran terkini untuk pasaran tempatan. Antara model yang menghiasi ruang berkenaan ialah Volvo XC60 Recharge T8, S60 Recharge T8, V60 Recharge, XC40 Recharge Pure Electric dan XC40 B5.

Bagi XC40 misalnya, kedua-dua versi XC40 terbaru ini — XC40 B5 mild-hybrid dan XC40 Recharge T5 facelift — kedua-dua versi XC40 terbaru ini hadir dalam tingkat kemasan tunggal, iaitu Ultimate, yang menggantikan kemasan R-Design sebelum ini.

Baru saja diperkenalkan, kedua-dua varian XC40 ini dipasang di sini dan dijual pada harga yang sama, RM268,888. XC40 B5 Ultimate dikuasakan oleh enjin 2.0 liter turbocas empat-silinder petrol, dan digandingkan dengan kotak gear automatik lapan-kelajuan. Ia menghasilkan sebanyak 263 hp dan 390 Nm tork untuk memacu semua roda.

XC40 Recharge T5 Ultimate PHEV pula menggunakan enjin 1.5 liter turbocas tiga-silinder petrol yang diganding bersama transmisi klac berkembar tujuh-kelajuan (klac basah). Enjin ini menghasilkan 262 hp dan 425 Nm yang menghantar kuasa ke roda depan. Varian ini juga dilengkapi dengan bateri lithium-ion 10.7 kWh, memberikan pacuan elektrik sepenuhnya sejauh 44 km.

Bagi model XC60 Recharge T8 Ultimate, ia menggabungkan sentuhan rekaan khas Scandinavia dengan barisan teknologi maju yang mengkagumkan, serta sistem janaan plug-in hybrid. Dengan janaan output 462 PS dan 709 Nm tork, SUV pacuan semua roda ini boleh memecut dari 0-100 km/j dalam masa hanya 4.8 saat. Ada kelebihan lain memandangkan SUV ini memanfaatkan sistem janaan Recharge T8: ia mampu memberikan kadar penggunaan minyak 1.6 liter bagi setiap 100 km.

Ia turut memberikan pilihan untuk menggunakan janaan enjin biasa sepenuhnya, dan XC60 PHEV ini mampu memberikan jarak perjalanan elektrik sepenuhnya sejauh 81 km hasil daripada kapasiti bateri 18.8 kWh yang melengkapinya. Dengan pengecasan yang kerap, anda mungkin tidak perlu singgah di stesen minyak.

XC60 ini juga lengkapi dengan sistem infotainmen Automotive OS Android yang menyertakan servis Google seperti Google Maps, Google Assistant dan Google Play Store, yang mana semuanya boleh diakses melalui skrin sentuh sembilan-inci. Kelengkapan lain termasuklah sistem bunyi Bowers & Wilkins 1,400 watt dengan 15 pembesar suara, tombol gear kristal Orrefors, sunroof panoramik, kawalan pendingin dwi-zon, head-up display dan kerusi depan larasan elektrik dengan fungsi memori.

ACE tahun ini ditaja bersama oleh Petron, Yinson GreenTech dan myTukar, ACE 2022 menyediakan banyak tawaran istimewa untuk pembeli. Sebagai contoh, 200 pelanggan terawal yang membuat tempahan kenderaan baru akan menerima gabungan baucar bernilai RM2,500 yang terdiri daripada baucar RM500 bagi filem penapis haba V-Kool, RM500 bagi baucar Dodomat, baucar RM500 untuk penapis udara Blueair, baucar RM500 Recaro untuk kerusi keselamatan kanak-kanak dan baucar RM500 DK Schweizer bagi balutan kulit kustom untuk ruang dalaman kenderaan. Bukan itu saja, 100 pelanggan pertama yang menempah kereta baru di ACE 2022 akan menerima baucar petrol Petron bernilai RM50.

myTukar juga menawarkan baucar RM1,000 bagi 25 pelanggan pertama yang membuat tempahan kereta terpakai atau trade-in kenderaan mereka menerusi platform berkenaan. Mereka yang trade-in kenderaan akan menerima baucar RM500 masing-masing untuk V-Kool dan Blueair. Sementara 25 lagi pelanggan terawal yang membuat tempahan kereta terpakai akan menerima baucar RM500 untuk Dodomat dan RM500 untuk kerusi kanak-kanak Recaro. Jika anda trade-in kenderaan dan menempah kereta terpakai lain sekaligus, jumlah baucar akan meningkat kepada RM1,500.

Hadiah tidak berakhir di situ. Tempahan kereta baru yang telah disahkan pula akan membolehkan anda untuk layak dalam cabutan bertuah dengan tawaran pelbagai hadiah, termasuk 10 telefon pintar bernilai RM2,300 setiap satu dan hadiah utama terdiri daripada pakej percutian untuk dua orang bernilai RM10,000!

Walaupun dengan peraturan pandemik Covid-19 yang semakin longgar kini, kami masih akan mengambil langkah berjaga-jaga untuk memastikan keselamatan semua orang. Pengunjung adalah digalakkan untuk menggunakan pelitup muka sepanjang masa ketika berada di dalam ruang pameran, dan cecair sanitasi tangan juga akan diletakkan di beberapa tempat di sepanjang acara berlangsung.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required