Tunggang motosikal curi, pakai plat palsu milik KP JPJ, ‘kantol’ ketika sekatan jalan raya di Kuala Lumpur

Tunggang motosikal curi, pakai plat palsu milik KP JPJ, ‘kantol’ ketika sekatan jalan raya di Kuala Lumpur

Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Kuala Lumpur (JSPT KL) melaporkan bahawa dua orang warganegara tempatan telah ditahan ketika sekatan jalan raya di Kuala Lumpur semalam kerana menunggang dan membonceng sebuah motosikal curi yang menggunakan plat pendaftaran palsu.

Apa yang menarik, motosikal Honda yang dicuri tersebut diberikan plat pendaftaran palsu yang sebenarnya milik Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Malaysia.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, motosikal berkenaan ditahan ketika cawangan Penguatkuasaan JSPT KL membuat sekatan jalan raya Operasi Motosikal Pelbagai Kesalahan di Jalan Tiara Titiwangsa OFF Jalan Pahang pada 6 November, sekitar pukul 11.30 pagi.

“Hasil semakan mendapati motosikal yang ditunggang menggunakan nombor pendaftaran pemilik Ketua Pengarah JPJ Malaysia. Motosikal tersebut juga masih dilaporkan hilang bersangkut repot di Balai Polis Chow Kit pada 17 Ogos 2022.

“Seterusnya, tangkapan dibuat ke atas suspek serta motosikal yang ditunggang dirampas bersama serangkai anak kunci dan bawa balik ke JSPT KL untuk tindakan selanjutnya,” tulis kenyataan yang dikeluarkan dan menyatakan bahawa tangkapan ini dibuat dibawah Seksyen 379A Kanun Keseksaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required