BMW Z4 sDrive30i G29 2022 di Malaysia – tampil sedikit perubahan lebih segar, warna baharu, RM509k

BMW Z4 sDrive30i G29 2022 di Malaysia – tampil sedikit perubahan lebih segar, warna baharu, RM509k

BMW Malaysia telah memperkenalkan BMW Z4 G29 yang dipertingkatkan, dengan menampilkan sedikit perubahan yang lebih segar. Seperti yang diperkenalkan di peringkat tempatan pada 2019, generasi ketiga ini masih kekal dengan varian sDrive30i M Sport.

Perubahan luaran yang ditampilkan ialah dengan gril ‘kidney’ baharu. Manakala garisan luarannya kekal sama, namun struktur tersebut kini disepadukan dengan garisan mendatar baharu dengan rekaan yang lebih menyerlah tanpa kemasan krom/perak, menampakkan jentera ini lebih bergaya pada bahagian hujung hadapannya.

Selain itu, rekaan gril baharu juga disertakan dengan corong pengambilan udara sisi juga bersama rekaan baharu, serta kemasan M high-gloss Shadowline dan roda jejari-berkembar 19-inci baharu yang menggantikan unit 798 M 18-inci yang memperlengkapkan gaya. Roadster ini juga kini diberikan suspensi Adaptive M yang menggantikan suspensi M Sport pada model terdahulu.

Tiada perubahan mekanikal diberikan pada penjana kuasanya, dan varian sDrive30i ini masih dilengkapi enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder yang menawarkan output 255 hp (258 PS) dan tork 400 Nm dari 1,550 hingga 4,400 rpm. Dipadankan bersama transmisi automatik Steptronic Sport lapan-kelajuan, membolehkan Z4 ini dipecut dari 0-100 km/j dalam 5.4 saat dan mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 250 km/j.

BMW Z4 sDrive30i G29 2022 di Malaysia – tampil sedikit perubahan lebih segar, warna baharu, RM509k

Untuk bahagian dalamnya, sDrive30i M Sport kini menampilkan kemasan dalaman Aluminium Meshffect, yang menggantikan Aluminium Tetragon. Selain daripada itu, ciri lain masih dikekalkan, dari upholstery kulit Vernasca hingga ke tempat duduk M Sport dan roda stereng kulit M.

Ciri kelengkapan standard juga masih dikekalkan, termasuklah Connected Package Professional, pengecas tanpa wayar, 12-pembesar suara, sistem bunyi Harman Kardon 405-watt dan sistem BMW Live Cockpit Professional, dengan paparan 10.25-inci berkembar untuk instrumentasi dan infotainmen.

Aspek bantuan pemandu dan keselamatan juga tidak berubah. Masih mengekalkan pakej Bantuan Pemanduan (seperti yang diperkenalkan pada model naiktaraf 2022), yang merangskumi brek kecemasan sendiri, amaran ketibaan lorong dan pemantauan titik buta dan Bantuan Parkir, yang memiliki bantuan mengundur, Kawalan Jarak Parkir Aktif dan kamera pandangan belakang.

Klik untuk besarkan

Warna luaran juga telah disemak semula. Versi lama mempunyai lima pilihan, tetapi hanya Alpine White, Black Sapphire dan San Francisco Red yang masih dikekalkan. Dan ditambah dengan warna baharu iaitu Skyscraper Grey, Thundernight Metallic dan Portimao Blue.

Manakala upholstery luaran masih diteruskan dengan tiga skim warna pilihan seperti sebelum ini iaitu deko hitam dengan jahitan hitam, Magma Red dengan jahitan hitam atau Cognac dengan jahitan hitam.

BMW Z4 sDrive30i M Sport yang dipertingkatkan ini ditawarkan pada harga atas jalan RM508,800, tanpa insurans, dengan BMW Service dan Repair Inclusive. Turut termasuk dengan waranti lima-tahun perbatuan tanpa had dan program Servis Berjadual Percuma.

BMW Z4 sDrive30i M Sport, Skyscraper Grey

BMW Z4 sDrive30i M Sport, Portimao Blue

BMW Z4 sDrive30i M Sport, Thundernight Metallic

BMW Z4 sDrive30i M Sport, San Francisco Red

BMW Z4 sDrive30i M Sport, Black Sapphire

BMW Z4 sDrive30i M Sport, Alpine White

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required