Motosikal diingatkan tidak boleh lalu Terowong SMART, tidak dilindungi insurans jika kemalangan

Motosikal diingatkan tidak boleh lalu Terowong SMART, tidak dilindungi insurans jika kemalangan

Pengendali Terowong SMART sekali lagi mengeluarkan amaran kepada penunggang motosikal bahawa kenderaan dua roda tidak dibenarkan melalui laluan tersebut. Dalam satu ciapan di Twitter, mereka menyatakan “penunggang dan pembonceng tidak dilindungi insurans jika berlaku kemalangan di dalam terowong.”

Penutupan terowong itu kepada motosikal boleh difahami kerana ia bukan setakat bertindak sebagai jalan biasa untuk kenderaan, tetapi juga sebagai laluan penyuraian air Sungai Klang/Sungai Ampang apabila terdapat kemungkinan banjir.

Terdapat tiga laluan masuk/keluar bagi Terowong Smart, iaitu di Sungai Besi, bersebelahan lapangan terbang TUDM di Jalan Tun Razak, di bulatan Kg Pandan, bersebelahan RHB Bank di Jalan Sultan Ismail dan di lampu isyarat Hotel Park Royal, bersebelahan Berjaya Time Square.

Dalam laman web Smart Tunnel, kenderaan yang dibenarkan untuk menggunakan Terowong SMART hanyalah kereta, MPV dan SUV yang ketinggiannya tidak melebihi dua meter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Nah the main problem is that they didn’t add Motorcycle Warning label and no road for bike to exit you just had to wait for someone To Pay the tol ( i once also kene jugak and thank god the chinese person Who drive the black proton persona pay it if you reading i just wanted to say thank you and im sorry if the Tol pol almost hit your windshield)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required