Selang masa lebih lama untuk MRT Putrajaya hingga 18 Dis — beri laluan ujian akhir Fasa 2 sebelum dibuka

Selang masa lebih lama untuk MRT Putrajaya hingga 18 Dis — beri laluan ujian akhir Fasa 2 sebelum dibuka

Rapid KL telah umumkan jarak masa sementara perkhidmatan tren bagi MRT Putrajaya akan menjadi lebih lama daripada biasa, iaitu setiap lapan minit bagi bagi masa puncak dan setiap 12 minit bagi bukan masa puncak. Ini akan bermula esok (22 November 2022) hingga 18 Disember 2022.

Rapid KL menjelaskan, senggang masa yang lebih lama antara tren itu adalah disebabkan ujian peringkat akhir bagi MRT Putrajaya Fasa 2 yang melibatkan bahagian bawah tanah di pusat bandar, dan akan melengkapkan jajaran 57.7 km dari Kwasa Damansara hingga Putrajaya Sentral.

Selang masa lebih lama untuk MRT Putrajaya hingga 18 Dis — beri laluan ujian akhir Fasa 2 sebelum dibuka

Bahagian dari Kwasa Damansara ke Kampung Batu di Jalan Ipoh telah mula beroperasi sejak 16 Jun tahun ini. Stesen antara dua lokasi itu termasuklah Kampung Selamat dan Sungai Buloh, sebelum ini dari jajaran MRT Kajang. Dari sana, tren menghala selari dengan MRR2 ke Kepong, menyusur Jalan Kepong dan Jalan Ipoh. Stesen yang terlibat di sepanjang laluan ini ialah Damansara Damai, Sri Damansara Barat, Sri Damansara Sentral, Sri Damansara Timur, Metro Prima, Kepong Baru, Jinjang, Sri Delima dan Kg Batu.

Ramai yang berada di bahagian selatan menanti pembukaan Fasa 2 berkenaan, dan penantian itu tidaklah terlalu lama lagi. Mereka yang tinggal berdekatan laluan Fasa 1 juga akhirnya boleh ke KL dan selanjutnya dengan jajaran tersebut juga.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required