Polis Johor cari pemandu kereta plat pendaftaran Singapura yang enggan beri laluan kepada ambulans

Polis Johor cari pemandu kereta plat pendaftaran Singapura yang enggan beri laluan kepada ambulans

Polis Daerah Johor Bahru Selatan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung insiden sebuah kenderaan dengan nombor pendaftaran Singapura yang didapati tidak memberi laluan kepada ambulans, supaya tampil membantu pihak berkuasa mengesan pemandu tersebut.

Menurut ketua polis daerah berkenaan, Asisten Komisioner Raub Selamat berkata, setakat ini, pihaknya belum menerima sebarang laporan polis berhubung kejadian itu, Harian Metro.

“Belum ada individu yang membuat laporan polis lagi. Sesiapa yang mempunyai maklumat boleh tampil supaya siasatan dapat dijalankan,” katanya.

Menerusi video yang tular di laman media sosial hasil rakaman dashcam kelihatan sebuah Mercedes-Benz A180 yang bertindak mara ke hadapan walau pun sebuah ambulans sudah membunyikan siren dan menyalakan lampu isyarat untuk meminta laluan. Walau pun pemandu ambulans berkenaan turut mengangkat tangan untuk meminta laluan, namun pemandu kereta mewah itu tidak langsung bersikap prihatin, sebaliknya teruys berdegil tidak berganjak dari lorong terbabit.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku pada jam 4.37 petang kelmarin, di bandar raya JB menuju ke Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) Bangunan Sultan Iskandar (BSI).

Pada masa sama, Raub menasihati pengguna jalan raya supaya sentiasa mematuhi peraturan jalan raya yang ditetapkan termasuk memberi laluan kepada pihak berkuasa yang menjalankan tugas kecemasan seperti ambulans, bomba atau polis.

Katanya, perbuatan tidak memberi laluan kepada ambulans boleh menyebabkan siasatan dibuat mengikut Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required