45 jalan di Terengganu ditutup akibat dilanda banjir

45 jalan di Terengganu ditutup akibat dilanda banjir

Sejumlah 45 jalan di sekitar Terengganu ditutup sejak semalam berikutan dilanda banjir besar. Setakat jam 8 pagi tadi, daerah Besut mencatatkan paling banyak jalan yang ditutup iaitu 16 jalan, termasuk Jalan Jertih-Kuala Besut di Kampung Cawat-Kampung Nail dan Kampung Nangka.

Ia juga melibatkan Jalan Bulatan Che Salamah-Kampung Raja di Sekolah Kebangsaan Tembila, Kampung Tembila, Jalan Jertih-Keruak di Kampung Batu 13, Jalan Pelagat/Lata Tembakah di Kampung Padang, Jalan Bawah Jambatan Jertih, Jalan Tok Sabah/Gertak Seratus Kampung Tok Sabah.

Selain itu, jalan lain di daerah berkenaan yang turut ditutup termasuklah Jalan Tok Dak/Air Putih/Batu Tumbuh di Kampung Lapan Kotak, Jalan Jawek/Tok Raja/Alur Lintah, Jalan Renek/Tembila, Jalan Bukit Kenak/Gong Terap, Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Nering/Nyor Tujuh, Jalan Kuala Kubang/Lata Belatang, Jalan Masuk Kolam Air Panas La dan Jalan Air Panas La/Felda Tenang, laporan Berita Harian.

Di Hulu Terengganu pula, sebanyak 13 jalan ditutup kepada semua kenderaan iaitu Jalan Batu 24- Pengkalan Ajal di Kampung Pasir Pelata, Jalan Matang/Nibong/Kuala Telemong di Bukit Tadok, Jalan Kg Pueh-Tapah-Payang Kayu-Baung-Kuala Ping di Felcra Bukit Kepah, dan Kampung Pelam/Bukit Lawang.

Jalan lain yang turut ditutup termasuk Jalan Bukit Perah/KampungJak/Kuala Kejir; Pangkalan Ajil-Kuala Berang di tempat pelupusan sampah dan Kampung Paya Besar, Jalan Simpang Gaung-Sungai Tong di Kampung Teris, Jalan Bukit Diman-Tersat di Kampung Pengkalan Aja dan Jalan Kuala Berang-Sekayu-Belukar Bukit-Felda Mengkawang.

Manakala di Dungun, sebanyak 13 jalan ditutup iaitu Jalan Tepus-Kuala Jengal di Sungai Cemuak, sebelum jambatan besar Kampung Minda Talong dan berhampiran loji air Tepus, Jalan Kampung Wa-Jerangau selepas SK Kampung Wa.

45 jalan di Terengganu ditutup akibat dilanda banjir

Penutupan jalan akibat banjir turut melibatkan Jalan Tok Kah Jerangau berhampiran tapak sangkar ikan, Jalan Durian Mentangau di Jambatan Durian Mentangau, Jalan Padang Ping berhampiran tempat lumba kuda, Jalan Nerang Jerangau di simpang tiga kedai runcit selepas jambatan Jerangau, Jalan Besor Lama Rantau Panjang di simpang tiga Kampung Panjang ke Besor.

Serta Jalan Che Lijah di Kampung Pulut dan selepas padang getah, Jalan Jerangau Sungai selepas ladang getah dan Jalan Kuala Terengganu-Kuantan di Kampung Nyior.

Di Kemaman pula, sebanyak tiga jalan ditutup iaitu Jalan Cukai-Air Putih menghala jalan keluar Tol Cukai ke Pasir Gajah, Teladas-Air Putih di jambatan lama Teladas dan Pelatoh-Lubuk Lesong di Kampung Pelantoh.

Manakala dua jalan ditutup di daerah Kuala Nerus membabitkan Jalan Tepoh-Wakaf Mesira di Kampung Tepoh dan Kuala Terenganu-Kota Bharu di tempat pelupusan sampah Sungai Ikan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required