Kemalangan lima superbike di Lebuhraya KL-Karak sebabkan kesesakan trafik sepanjang 8.5 kilometer

Kemalangan lima superbike di Lebuhraya KL-Karak sebabkan kesesakan trafik sepanjang 8.5 kilometer

Ada yang sedang bersesak di Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) buat masa sekarang? Menurut laporan Berita Harian, lima buah motosikal berkuasa tinggi telah terlibat dalam satu kemalangan di Kilometer (KM) 26.5 lebuhraya tersebut pada kira-kira jam 1.45 tengah hari tadi.

Kemalangan berkenaan telah menyebabkan lorong laju menghala ke Kuala Lumpur terhalang dan menyebabkan kesesakan trafik yang panjang.

“Setakat jam 2.30 petang tadi, lorong laju masih ditutup. Trafik kini agak perlahan sepanjang 8.5 kilometer dari KM35 (Genting Sempah-Gombak) hingga ke lokasi kemalangan.

“Justeru kita minta semua pengguna lebuh raya supaya bersabar dan berhati-hati ketika memandu selain mematuhi arahan petugas di tempat kejadian,” kata Pengurus Besar Kanan ANIH Berhad, Radzimah Mohd Radzi.

Setakat ini polis masih belum mengumumkan sebarang kenyataan berkenaan kemalangan tersebut. Juga difahamkan insiden ini tidak membabitkan kehilangan nyawa namun kelima-lima penunggang motosikal terbabit dilaporkan mengalami kecederaan parah.

Terdahulu beberapa rakaman video dashcam telah tular di media-media sosial, memaparkan sekumpulan motor berkuasa besar ‘beraksi’ di Lebuhraya berkenaan yang didakwa sebelum kemalangan itu berlaku.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Pemandu kereta on Dec 27, 2022 at 4:54 pm

    Buat kacau, stucked almost 1.5hr delay from genting sempah..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
 

Add a comment

required

required