Proton serahkan 50 buah Iriz yang diubahsuai ACE kepada Metro Driving Academy bagi kegunaan pelatih

Proton serahkan 50 buah Iriz yang diubahsuai ACE kepada Metro Driving Academy bagi kegunaan pelatih

Proton mengumumkan bahawa ia telah pun menyerahkan 50 hatchback segmen-B Proton Iriz kepada Metro Driving Academy bagi digunakan oleh pelatih-pelatih sekolah memandu berkenaan di kampus Subang dan Puchong.

Kesemua 50 Iriz tersebut telah menerima pengubahsuaian untuk tujuan berkenaan yang dibuat oleh Automotive Conversion Engineering (ACE), iaitu anak syarikat Proton Global Services yang dikhususkan dalam binaan dan pengubahsuaian khas.

ACE juga merupakan pihak yang bertanggungjawab menghasilkan model-model custom rasmi dari Proton seperti versi-versi Limosine serta model tempahan khas seperti yang dibuat untuk Y.A.M. Tengku Laksamana Selangor Tengku Sulaiman sebelum ini.

Proton serahkan 50 buah Iriz yang diubahsuai ACE kepada Metro Driving Academy bagi kegunaan pelatih

Bagi Iriz yang diserahkan kepada Metro Driving Academy berkenaan, ia telah diubahsuai oleh ACE mengikut peraturan yang ditetapkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

“Proton berbangga untuk terus memainkan peranan dalam membantu mendidik dan melatih pemandu baharu Malaysia. Proton Iriz adalah pilihan yang sangat baik untuk pemandu baharu kerana gabungan kebolehgerakan, dimensi kompak dan keselamatannya.

“Kami menghargai kepercayaan yang ditunjukkan oleh Metro Driving Academy dan berharap ini akan menggalakkan lebih banyak sekolah memandu untuk mempertimbangkan Proton ke dalam senarai mereka,” kata timbalan CEO Proton, Roslan Abdullah.

Proton serahkan 50 buah Iriz yang diubahsuai ACE kepada Metro Driving Academy bagi kegunaan pelatih

Kereta-kereta ini telah diserahkan dalam satu majlis penyerahan kepada Pengarah Urusan Metro Driving Academy, Encik Mat Aris Bakar. Metro Driving Academy ditubuhkan pada 1998, dan ia merupakan akademi memandu berlesen yang telah dianugerahkan Akademi Pemanduan Terbaik dan Akademi Pemanduan Bertaraf 5 Bintang oleh JPJ.

Menurut Proton, Iriz yang diserahkan untuk kegunaan Metro Driving Academy masih dibekalkan dengan kamera undur dan sensor parkir untuk membantu dari segi visual dan bunyi semasa pelatih belajar memarkir kereta, serta suis mod ECO menggalakkan pemanduan yang lebih cekap dengan menghasilkan penggunaan bahan api yang lebih baik.

“Sekolah memandu adalah titik pertemuaan yang bagus untuk Proton mendekatkan diri dengan generasi muda. Dengan kerjasama Metro Driving Academy, kami boleh mempamerkan ciri-ciri yang ditawarkan oleh produk kami dan memanfaatkan jiwa pembeli kereta kali pertama yang berpotensi,” tambah Roslan Abdullah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required