Hyundai Palisade, Santa Fe FL bakal tiba di Malaysia

Hyundai Palisade, Santa Fe FL bakal tiba di Malaysia

Selain Ioniq 6 dan Creta, Hyundai Malaysia juga dijangka bakal memperkenalkan beberapa lagi model terbaru untuk pasaran Malaysia. Model yang dimaksudkan ialah SUV Palisade dan Santa Fe facelift.

Palisade, sebuah SUV tiga barisan tempat duduk yang versi facelift-nya diperkenalkan di Indonesia Ogos 2022 selepas mula diperkenalkan diperingkat global pada April lalu. Untuk pasaran Indonesia, tiga varian diperkenalkan dengan semuanya dikuasakan oleh enjin 2.2 liter turbodiesel dengan janaan 200 PS pada 3,800 rpm dan 440 Nm dari 1,750 rpm hingga 2,750 rpm. Ini dipadankan pula dengan transmisi automatik lapan-kelajuan dengan pacuan roda depan (atau AWD untuk varian lebih tinggi).

Aspek keselamatan pula untuk semua varian termasuklah enam beg udara, ABS, ESC, Vehicle Stability Management, bantuan mula mendaki, Multi Collision Brake, Safe Exit Assist serta untuk varian yang lebih tinggi, kamera undur dan Parking Distance Warning belakang.

Hyundai Palisade, Santa Fe FL bakal tiba di Malaysia

Bagi Santa Fe facelift pula, model generasi keempat ini menggunakan platform “Integrated Architecture” berbanding model sebelumnya, menjadikannya model SUV Hyundai pertama di peringkat global yang menggunakan platform berkenaan.

Di Indonesia, Santa Fe facelift dikuasakan oleh sama ada enjin 2.5 liter 180 PS/232 Nm NA petrol yang digandingkan bersama kotak gear automatik enam-kelajuan; atau unit 2.2 liter 202 PS/441 Nm turbodiesel dengan gandingan kotak gear automatik klac berkembar lapan-kelajuan.

Aspek keselamatan bagi Santa Fe ini, berdasarkan pasaran di negara jiran dan dari tahap kemasan Signature termasuklah Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Assist (SEA), Forward Collision-Avoidance Assist (FCA atau AEB), Blind-Spot View Monitor (BVM) dan Driver Attention Warning (DAW).

Bersedia untuk lihat penawaran Palisade dan Santa Fe facelift di Malaysia pula, dalam masa terdekat?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required