Pembuli jalan raya di Sg. Way telah ditahan polis PJ

Pembuli jalan raya di Sg. Way telah ditahan polis PJ

Polis Daerah Petaling Jaya telah mengesahkan seorang lelaki tempatan yang terlibat dengan kejadian buli jalan raya di daerah berkenaan pada minggu lalu, telah ditahan pada 26 Disember lalu untuk siasatan lanjut.

Menurut Ketua Polis PJ, ACP Mohamad Fakharudin Abdul Hamid, lelaki berkenaan telah ditangkap di tepi jalan di Jalan Penchala, PJ selepas tiga hari video berkenaan insiden tersebut tular di laman media sosial.

“Pada 26 Disember, lebih kurang jam 3.20 petang, pasukan polis dari bahagian siasatan jenayah IPD PJ telah membuat tangkapan terhadap seorang lelaki tempatan di tepi jalan di Jalan Penchala, yang terlibat dalam kes yang diadukan (kes buli jalan raya).

“Kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan dan Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955. Pemohonan reman dibenarkan selama tiga hari bermula 27 hingga 29 Disember 2022,” katanya menerusi kenyataan media yang dikeluarkan.

Pada 24 Disember lalu, IPD PJ telah menerima satu laporan polis mengenai kejadian buli jalan raya yang berlaku di persimpangan lampu isyarat SS8/2 Sungai Way. Di mana sebuah Nissan Sentra (yang dipandu oleh lelaki yang ditahan polis) enggan meneruskan perjalanan walau pun lampu isyarat telah bertukar ke warna hijau.

Pengadu yang dipercayai pemandu e-hailing telah membunyikan hon sebanyak tiga kali dan ini menyebabkan pemandu Sentra tersebut terus keluar dari keretanya dan kedua-dua pemandu tersebut bertengkar. Kemudian pemandu Sentra itu kembali ke keretanya dan mengambil sebatang kayu rotan serta bertindak seakan mahu memukul si pengadu.

Seorang penunggang motosikal kemudiannya tiba untuk menenangkan kedua-duanya dan kemudian pemandu Sentra tersebut kembali ke keretanya. Video berkenaan dirakamkan oleh seorang pengguna Twitter @zabedabedoo yang dipercayai penumpang e-hailing tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required