Pemandu lori lawan arus di Johor disahkan mabuk

Pemandu lori lawan arus di Johor disahkan mabuk

Semalam tular video di media sosial memaparkan sebuah lori dipandu melawan arus di lebuhraya yang kemudiannya menyebabkan kemalangan. Insiden berkenaan kemudiannya disahkan polis bahawa pemandu lori tersebut memandu di bawah pengaruh alkohol.

Menurut Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri, Asisten Komisioner Rahmat Ariffin dalam laporan Astro Awani, kejadian tersebut berlaku lebih kurang jam 4.30 petang semalam di Kilometer 5.5 Lebuhraya Linkedua, dekat Iskandar Puteri, Johor.

Pemandu lori berusia 41 tahun yang memandu secara lawan arus sehingga menyebabkan kemalangan dengan dua buah kereta tersebut didapati berada di bawah pengaruh alkohol. Siasatan awal mendapati kemalangan dipercayai berlaku ketika pemandu lori terbabit dalam perjalanan dari Kulai menghala ke Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP).

“Apabila tiba kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Gelang Patah menghala ke selatan, pemandu lori terlepas susur ke PTP.

“Pemandu lori itu kemudian memandu melawan arus untuk masuk semula ke susur PTP sebelum merempuh dua kereta iaitu Mercedes Benz dan Nissan Almera yang berada di laluan terbabit,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.

Rahmat juga mengesahkan pemandu Mercedes Benz mengalami kecederaan pada bahagian leher dan kaki dibawa ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) bagi mendapatkan rawatan.

“Pemandu lori ditahan dan didapati di bawah pengaruh alkohol ketika kejadian. Kes disiasat di bawah Seksyen 44 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,”katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required