Kemalangan di Bukit Merah-Taiping Utara Lebuhraya PLUS – kesesakan di kedua-dua arah sehingga 3 km

Kemalangan di Bukit Merah-Taiping Utara Lebuhraya PLUS – kesesakan di kedua-dua arah sehingga 3 km

Pada pukul 3.15 PM tadi satu kemalangan telah terjadi di KM 195.6 arah Selatan Lebuhraya Utara Selatan (Bukit Merah-Taiping Utara) membabitkan sebuah lori yang separa terbalik merentangi kedua-dua arah lebuhraya berkenaan.

Tiada sebarang perincian berkenaan kemalangan tersebut, namun Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) menyatakan kesemua lorong arah Utara ditutup sepenuhnya, manakala untuk yang menghala ke selatan lorong kanan telah ditutup. Ini telah menyebabkan kesesakan trafik berlaku sepanjang 1 km ke arah Selatan dan 1.7 km ke arah utara.

Kemaskini pada pukul 4.15 petang tadi menunjukkan lorong-lorong yang sama masih ditutup, manakala trafik arah Utara dilencongkan ke RnR Gunung Semanggol. Trafik juga dilaporkan semakin sesak dengan kesesakan sepanjang 1.6 km ke arah Selatan dan 3 km ke arah Utara.

Jadi untuk mereka yang sedang merancang perjalanan dan perlu menempuh jalan ini, tangguh dahulu perjalanan anda atau gunakan jalan alternatif untuk ke destinasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required