Bagi yang mencari-cari plat nombor pendaftaran untuk kenderaan baharu, ini ada lagi dua pilihan siri yang baru diumumkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ). Seperti biasa, bidaan dilakukan menerusi platform dalam talian, JPJ eBid.

Siri nombor pendaftaran terkini WP Kuala Lumpur, VKH, bakal dibuka bidaan bermula 13 Januari 2023, dan ia berlangsung selama lima hari iaitu sehingga jam 10 malam pada 17 Januari. Seperti biasa, keputusannya akan keluar pada keesokan harinya, 18 Januari 2023. Keseluruhan proses kini secara dalam talian, dan pembida akan menerima berita baik (atau buruk) menerusi e-mel.

Manakala bagi siri nombor pendaftaran terkini dari Perak pula, AMV, bidaannya bakal dibuka bermula 14 Januari 2023 dan akan berakhir jam 10 malam pada 18 Januari. Keputusannya akan dikeluarkan sehari selepas bidaan ditutup iaitu pada 19 Januari ini.

Dah tak perlu nak dapatkan khidmat pihak ketiga termasuk runner yang adakalanya menetapkan kadar caj yang tidak masuk akal. Jadi, anda boleh lakukan sendiri bidaan ini. Untuk mengetahui cara-cara untuk membida menerusi JPJ eBid, anda boleh KLIK PAUTAN INI.