Mitsubishi Xpander bukan MPV biasa-biasa!

Mitsubishi Xpander bukan MPV biasa-biasa!

Kalau anda berkelapangan hujung minggu ini, 14-15 Januari 2023 nanti, berkunjunglah ke Dataran Karnival, Perkarangan Shah Alam, Selangor pukul 10 pagi hingga 6 petang untuk acara Mitsubishi Xpander Venture.

Dalam acara ini, anda akan diberi peluang untuk menguji kemampuan seakan SUV pada Xpander berkenaan dengan menyediakan satu litar yang dipenuhi pelbagai halangan. Antara halangn tersebut adalah “Log and Roll” membolehkan anda rasai kestabilan dan keselesaan Xpander ini pada laluan tidak rata, serta “Side Traverse” iaitu laluan yang menunjukkan MPV tidak ada masalah untuk dipandu pada jalan senget dengan sudut condong yang tinggi.

Laluan ini juga menyediakan halangan “Roller Conveyer” untuk menunjukkan keberkesanan sistem Traction Control ketika dipandu pada jalan licin. Manakala laluan “Devil’s Angle” memberikan anda peluang memandu Xpander ini meredah laluan sudut tinggi serta banjir, mendemonstrasikan kelegaan tanah 205 mm MPV berkenaan.

Terdapat juga cabaran “Agility Challenge”, iaitu satu laluan berselekoh yang sangat sempit. Pada laluan ini anda dapat merasai manfaat radius pusingan 5.2 meter pada Xpander yang membolehkan ia kekal lincah dan mudah dikendali pada laluan sempit seperti kawasan bandar dan tempat parkir walaupun direka sebagai MPV keluarga.

Jadi, jika berkelapangan Acara ini kemudiannya akan turut dibawa ke Toppen Mall Outdoor Carpark, Johor Bahru pada 4 hingga 5 Februari dan di Kompleks Sukan Likas, Kota Kinabalu, Sabah pada 4 hingga 5 Mac.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required