KTM Berhad (KTMB) telah mengumumkan tren tambahan untuk perkhidmatan ETS bakal disediakan sempena cuti persekolahan pada Februari dan Mac 2023. Jika anda ingin ke mana-mana destinasi sepanjang laluan ETS, bolehlah menempah tiket lebih awal dengan kadar fleksi atau pun lebih murah berbanding biasa.

Perkhidmatan tren tambahan ini adalah untuk lima hujung minggu berturut-turut (Jumaat hingga Ahad) dari tempoh 17-19 Februari hingga 17-19 Mac. Tren bernombor 9283 akan bergerak dari Padang Besar pada jam 11 pagi dan sampai di KL Sentral jam 4.36 petang. Tiga trip perjalanan tambahan pada setiap hujung minggu menjadikannya keseluruhan 15 trip untuk arah selatan sepanjang tempoh berkenaan.

Manakala tren bernombor 9286 pula akan bergerak dari KL Sentral pada jam 5.05 petang dan sampai di Padang Besar jam 10.34 petang hari yang sama. Ia juga melibatkan perjalanan setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad untuk lima hujung minggu berturut-turut, dengan 15 trip tambahan hala ke utara.

Tiket untuk tempoh tersebut akan dijual mulai jam 10 pagi esok (26 Januari 2023) menerusi aplikasi KTMB Mobile atau laman web KTMB.Tren ETS merupakan pengangkutan alternatif bagi anda yang tidak mahu memandu untuk perjalanan jauh dan mahu elak kesesakan trafik. Ia turut menyediakan koc kelas perniagaan yang lebih selesa dan turut menghidangkan makanan buat penumpang.

Kalau dah sampai Padang Besar tu, bolehlah lajak ke Hat Yai dengan menaiki tren ekspres SRT pula yang telah kembali beroperasi selepas perkhidmatannya digantung sementara pada Disember lalu susulan banjir di sana.